۳۰۰ طرح صنعتی در اردبیل در حال اجرا است

رئیس سازمان صمت اردبیل خبر داد؛

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با حمایت و پشتیبانی دولت سیزدهم بیش از ۳۰۰ طرح صنعتی و تولیدی در استان اردبیل در حال اجرا است.

۳۰۰ طرح صنعتی در اردبیل در حال  اجرا است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با حمایت و پشتیبانی دولت سیزدهم بیش از ۳۰۰ طرح صنعتی و تولیدی در استان اردبیل در حال اجرا است.
مسعود ایرانی در گفت‌وگو با مهر، اظهار کرد: این پروژه‌های صنعتی و تولیدی با پیشرفت ۲۰ تا ۶۰ درصد در حال اجرا است که با بهره‌برداری از آنها به میزان اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت، فرصت کارآفرینی برای علاقه‌مندان فراهم می‌آید.
وی با بیان اینکه استان اردبیل گام در مسیر صنعتی شدن گذاشته است، تصریح کرد: در بخش صنعت استان ۳۰ هزار نفر فعالیت می‌کنند که شامل نیروهای کارگری، مهندسی، فنی و فعالان عرصه تولید است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به سرمایه‌گذاری صدها میلیارد تومانی در بخش صنعت، معدن و تجارت استان اشاره کرد و گفت: استان اردبیل از حالت سنتی در مسیر صنعت و تجارت خارج شده و در مسیر مدرن در حال حرکت است.
ایرانی افزود: این استان ۷۰ تا ۸۰ درصد توپ‌های ورزشی و اسباب بازی‌ها را تولید می‌کند به طوری که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اردبیل به قطب توپ‌های ورزشی در کشور تبدیل شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بخش صنایع سلولزی اعم از ام. دی. اف و نئوپن ۳۰ تا ۸۰ درصد نیاز کشور توسط تولیدکنندگان این استان تأمین می‌شود و ما زنجیره خوبی را در این حوزه شاهد هستیم که در ماه‌های آینده نیز واحدهای جدیدی در این بخش به بهره‌برداری خواهد رسید.
ایرانی اضافه کرد: ۲۰ درصد باتری خودرو و صنعتی کشور در این استان تولید می‌شود و اردبیل به قطب تولید تایر و محصولات نوشیدنی متنوع تبدیل شده است.
وی به فعالیت‌های انجام شده در بخش معدن به ویژه استخراج  مواد معدنی فلزی در این استان اشاره کرد و ادامه داد: هم در شمال و هم جنوب این استان ظرفیت‌های خوب معدنی را شاهد هستیم به طوری که ۳۷۰ میلیون تن ذخیره معدنی مس در مشگین‌شهر و سایر مواد معدنی در خلخال و کوثر شناسایی شده و در زون‌های معدنی آماده برداشت و فرآوری هستیم.
ایرانی به فعالیت حوزه بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و گفت: در بخش بازرسی ۷۰ هزار بازرسی در سال گذشته انجام شد که به دنبال این بازرسی‌ها برای ۶ هزار متخلف صنفی نیز تشکیل پرونده انجام شده است.
وی به فعالیت ۴۶ هزار بافنده فرش و تولید سالانه بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع فرش متنوع در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۳۰۰ طرح صنعتی در استان اردبیل با پیشرفت ۲۰ تا ۶۰ درصد در حال اجرا است که با بهره‌برداری از آن فرصت اشتغال بیشتر از وضعیت موجود در این حوزه رقم می‌خورد.
ایرانی سرمایه‌گذاری‌های صنعتی را در استان با همراهی و همکاری بخش خصوصی مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: در صورت تداوم دولت سیزدهم و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده بودیم قطعاً در آینده نزدیک شاهد ریشه‌کنی معضل بیکاری در استان بودیم که امیدواریم دولت چهاردهم با ادامه این روند در این زمینه موفق عمل کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در ابعاد مختلف فعالیت‌های رو به توسعه در استان ادامه پیدا کند تا ما بتوانیم در بخش صنعت ارزش افزوده بیشتر و اشتغال مؤثرتری را شاهد باشیم.