تخصیص ۴۰۰ همت برای ساخت ۲.۷ میلیون واحد مسکونی

مدیرعامل صندوق ملی مسکن گفت: تاکنون با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی، ۲.۷ میلیون پروژه مسکونی آغاز و ۷۰۰ هزار واحد تحویل داده شده است.

تخصیص ۴۰۰ همت برای ساخت ۲.۷ میلیون  واحد مسکونی

مدیرعامل صندوق ملی مسکن گفت: تاکنون با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی، ۲.۷ میلیون پروژه مسکونی آغاز و ۷۰۰ هزار واحد تحویل داده شده است.
به گزارش برنا، محمدرضا مهدیار اسماعیلی مدیرعامل صندوق ملی مسکن، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: صندوق ملی مسکن به موجب قانون جهش تولید مسکن در سال ۱۴۰۰ تأسیس شد و اساسنامه آن پس از تصویب هیئت وزیران در آبان‌ماه ۱۴۰۱ ابلاغ گردید.
وی ادامه داد: فعالیت رسمی صندوق ملی مسکن از سال ۱۴۰۱ آغاز شد که مسئولیت تأمین مالی نهضت ملی مسکن و ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی را بر عهده دارد.
وی توضیح داد: این صندوق علاوه بر دریافت منابع از بودجه کشور، به تجمیع و تخصیص بهینه این منابع نیز می‌پردازد تا بودجه اختصاصی خود را تکمیل کند.
اسماعیلی افزود: تاکنون در کشور ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار پروژه آغاز شده و ۷۰۰ هزار واحد تحویل داده شده است. بقیه واحدها در مراحل مختلف ساخت قرار دارند. مجموع منابع دریافت شده تاکنون ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است که ۲۳۴ هزار میلیارد تومان آن آورده مستقیم مردم، ۱۳۷ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی و ۳۰ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق ملی مسکن و سازمان‌های همکار مانند شرکت بازآفرینی و شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید می‌باشد.
مدیرعامل صندوق ملی مسکن به عملکرد مهم این صندوق اشاره کرد و گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل منابع صندوق هزینه شده که بیش از  ۹۵۰۰ میلیارد تومان آن برای انتقال زیرساخت‌های آب، برق و گاز به شهرها صرف شده است.
مدیرعامل صندوق ملی مسکن خاطرنشان ساخت: همچنین، ۵۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل مسکن مهر هزینه شده است.
وی گفت: به منظور تسهیل ساخت مسکن، خرید فولاد به میزان قابل توجهی صورت گرفته که بزرگترین خرید تاریخ فولاد کشور محسوب می‌شود و ۲ هزار میلیارد تومان از منابع صندوق به این عملیات اختصاص یافته است.
اسماعیلی توضیح داد: بخشی از آسانسورهای نهضت ملی مسکن نیز نصب شده و مسکن مهر که بخشی از واحد ها تکمیل و اماده تحویل به متقاضیان بود ۱۶۷۴ آسانسور خریداری و نصب شده و قرارداد ۲۳۱۳ آسانسور دیگر به ارزش ۷۹۰ میلیارد تومان بسته شده است. برای تکمیل محوطه‌ها و مجاری دسترسی به این مسکن‌ها ۱۶۵۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه نیز پرداخت شده است.