هیات دولت آئین‌نامه تسهیل جذب دانشجویان بین‌المللی را مصوب کرد

رییس سازمان امور دانشجویان خبر داد؛

رییس سازمان امور دانشجویان از مصوب شدن آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجویان بین‌المللی در هیات دولت خبر داد.

هیات دولت آئین‌نامه تسهیل جذب دانشجویان بین‌المللی را مصوب کرد

رییس سازمان امور دانشجویان از مصوب شدن آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجویان بین‌المللی در هیات دولت خبر داد.
هاشم داداش پور در گفت و گو با مهر درباره آخرین وضعیت صدور مجوز شرکت‌های جذب دانشجوی بین المللی گفت:در سال هزار و ۴۰۲ با کمی تأخیر، مجوز ۱۵۰ شرکت جذب دانشجویان بین‌المللی صادر شد برخی از این مؤسسات تجهیز شدند و در حال جذب دانشجو هستند، برخی از این مؤسسات هم چون تازه مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند درحقیقت درحال تجهیز خود هستند.
وی ادامه داد: موسسات مذکور یک بستری برای جذب دانشجویان خارجی هستند، در برنامه هفتم توسعه نیز جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی بین المللی هدف قرارداده شده‌است، یکی از بسترهای اصلی این است که ما بتوانیم مؤسسات جذبی در کشور راه اندازی کنیم که آن‌ها به‌عنوان یکسری نهادها بتوانند نقش خود را در جذب دانش بین‌المللی تسریع کنند.
وی درباره اینکه از فضای مجازی چگونه برای جذب دانشجویان بین الملل استفاده می‌شود گفت: مؤسسات یکی از درگاه‌هایی که استفاده می‌کنند ورود به فضای مجازی و استفاده از فضای دیجیتال برای جذب دانشجویان بین‌المللی است، اکنون در دنیا، یکی از راه‌های جذب دانشجویان بین‌المللی، مؤسسات جذب هستند.
رییس سازمان امور دانشجویان افزود: ۷۵ درصد دانشجویان بین المللی که در دنیا جذب می‌شوند از طریق این مؤسسات و شرکت‌های اعزام دانشجو هستند ما در دو سطح، هم از طریق مؤسسات جذب و هم از طریق شرکت‌های اعزام دانشجو به کشورهای دیگر، زمینه جذب دانشجویان بین‌المللی را دنبال می‌کنیم البته بسترهایی فراهم شده و مقدمات دیگری نیز نیاز دارد.
وی ادامه داد:خوشبختانه «آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجویان بین‌المللی» اخیراً در هیات دولت مصوب شد که تمام موانع قانونی که می‌تواند مانع جذب دانشجویان بین المللی شود از این طریق تسهیل می‌شود.رییس سازمان امور دانشجویان افزود:آیین‌نامه تسهیلات جذب دانشجویان بین‌الملل قرار است موانع قانونی جذب دانشجوی بین‌الملل را برطرف کند تا ما دانشجویان بیشتری در ایران جذب کنیم.