دستفروشان مترو و همكاري با ماموران براي كنترل ماسك!

يك نكته از هزاران

درست جلوي در ورودي ايستگاه مترو، يكي از خانم‌هاي دستفروش مترو، با كيسه ماسك‌هايش كه البته در مورد استاندارد يا غيراستاندارد بودن‌شان، ما نظر خاصي نداريم، ايستاده و با ورود هر مسافر با صداي بلند هشدار مي‌دهد كه اگر بدون ماسك وارد ايستگاه شويد ماموران جلوي شما را مي‌گيرند و هر ماسك را بسته به جنس و نوعش بين ده تا ۱۵ هزا تومان مي‌فروشد و سرش هم از اين بابت حسابي شلوغ است.

 

درست جلوي در ورودي ايستگاه مترو، يكي از خانم‌هاي دستفروش مترو، با كيسه ماسك‌هايش كه البته در مورد استاندارد يا غيراستاندارد بودن‌شان، ما نظر خاصي نداريم، ايستاده و با ورود هر مسافر با صداي بلند هشدار مي‌دهد كه اگر بدون ماسك وارد ايستگاه شويد ماموران جلوي شما را مي‌گيرند و هر ماسك را بسته به جنس و نوعش بين ده تا 15 هزا تومان مي‌فروشد و سرش هم از اين بابت حسابي شلوغ است.
پائين كه مي‌رويم در كنار گيت‌هاي ورودي، ماموران ايستاده‌اند و از ورود افراد بدون ماسك جلوگيري مي‌كنند. خوب آقاي مديرعامل بهربرداي شركت متروي تهران، قرار بود ماسك به قيمت يارانه و توسط خود شركت به مردم ارائه شود، منظور از آن اقدام، استفاده از چنين روشي بود؟!
در يك ايستگاه ديگر يك مامور مترو، پشت ميزي ايستاده و ماسك‌هاي خيلي معمولي را به ازاي هر بليت در اختيار مشتري قرار مي‌دهد، به همان قيمت!
اما طبق توضیحات استاندار تهران درباره اجباری شدن ماسک در مترو، قیمت ماسک بايد بين ۲ تا ۵ هزار تومان باشد!
نكته اين‌جاست كه بالاخره چه كسي و چگونه نحوه ارائه ماسك و قيمت آن‌را مشخص مي‌كند و تكليف مردم در اين آشفته بازاري كه هر روز و حتي هر ساعت يك اطلاعيه و يك دستورالعمل از ارگاني و نهادي و مسئولي مي‌رسد، چيست؟
چرا در ارائه خدمات عمومي تا اين حد آشفتگي و هرج و مرج وجود دارد و چنين وضعي قراراست تا كي ادامه پيدا كند؟
اين درست و مهم است كه فعلا از اجراي طرح ترافيك خبري نيست، اما اغلب مردم استفاده از وسائل نقليه عمومي به‌ويژه مترو را ترجيح مي‌دهند، چون خيابان‌هاي شهر بازهم درگير ترافيك غيرقابل باوري شده است.
دعوت مردم به آغاز فعاليت‌هاي اجتماعي با وجود اين تصميم‌هاي چندگانه و روش‌هاي چندگانه‌تر براي عملي كردن آن‌ها، مردم را نه فقط سردرگم كه كلافه و مضطرب كرده است.
آقاي وزير بهداشت، آقاي استاندار، آقاي مديرعامل شركت بهره برداري مترو، مردم پريشان و عصبي‌تر شده‌اند و گويا اضطراب و استرس نه فقط پرخاشگري‌هاي اجتماعي را افزايش مي‌دهد كه موجب تضعيف سيستم ايمني بدن و آماده شدن فرد براي ابتلا به ويروسي مي‌شود كه حالا حالاها قصد ندارد دست از سر مردم جهان بردارد.