شناسایی ۱۰۷۳ مدرسه کانکسی با جمعیت بیش از ۱۰ دانش‌آموز

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۱۰۷۳ مدرسه کانکسی مستقل با جمعیت بالای ۱۰ دانش آموز در سراسر کشور شناسایی شده است گفت: ساماندهی فضاهای ناایمن و نامطلوب آموزشی و رسیدگی به آن‌ها یکی از رویکردهای مهم سازمان است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۱۰۷۳ مدرسه کانکسی مستقل با جمعیت بالای ۱۰ دانش آموز در سراسر کشور شناسایی شده است گفت: ساماندهی فضاهای ناایمن و نامطلوب آموزشی و رسیدگی به آن‌ها یکی از رویکردهای مهم سازمان است.
حمیدرضا خان‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ساماندهی مدارس کانکسی مستقل با اولویت جمعیت دانش آموزی بالای۱۰ نفر جلوه درخشانی از مشارکت خیرین، دولت و بنیاد برکت است، گفت: ساماندهی مدارس کانکسی در طرح شهید پناهی مصداق روشنی از تحقق عدالت تربیتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، مصرح در سند تحول بنیادین است که با همراهی خیرین و ستاد اجرایی فرمان امام هدف‌گذاری شده است.
وی با بیان اینکه بهینه سازی و ساماندهی فضاها و زیرساخت‌ها با تاکید بر ایمن‌سازی مدارس از جمله سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش است افزود: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور طرح دانش آموز شهید «رضا پناهی» را با محوریت ساماندهی مدارس کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ دانش آموز در دستور کار قرار داده که مورد استقبال بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و جمعی از خیرین مدرسه ساز قرار گرفته است.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ساماندهی فضاهای ناایمن و نامطلوب آموزشی و رسیدگی به آن‌ها یکی از رویکردهای مهم سازمان است، ادامه داد: بر همین اساس مدارس کانکسی به عنوان فضاهای نیازمند توجه ویژه مدنظر برنامه‌ریزان، مدیران و متخصصان مدرسه سازی کشور قرار گرفته است.
خان محمدی با بیان اینکه ۱۰۷۳ مدرسه کانکسی مستقل با جمعیت بالای ۱۰ دانش آموز در سراسر کشور شناسایی شده که در پایش‌های تکمیلی با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص تحصیل جمعیت دانش آموزی، مشخصه‌های محل استقرار و شرایط اقلیمی و طبیعی به ۱۰۰۵ فضای آموزشی کانکسی نیازمند ساماندهی با بیش از ۱۸۲۶ کلاس درس رسید و در اولویت قرار گرفت گفت: در اجرای این طرح مطابق تفاهم‌نامه‌ای که با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره ) به امضا رسید، بنا شد این بنیاد در ساماندهی مدارس کانکسی مشارکت ویژه داشته باشد که تاکنون به صورت منظم و طبق برنامه همکاری موثری داشته است.
وی با بیان اینکه تاکنون ۴۹۸ پروژه تکمیل شده است و ۵۰۵ طرح نیز در حال اجراست که عمده آنها مراحل پایانی عملیات اجرایی را طی می کند و به زودی تحویل آموزش و پرورش مناطق مختلف کشور خواهد شد عنوان کرد: عزم خود را جزم کرده‌ایم که مدارس کانکسی مستقل را با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد برکت و مشارکت خیرین طبق هدف گذاری صورت گرفته ساماندهی کنیم.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پایان اظهار کرد: آماده‌سازی حدود ۸ هزار و بهسازی و شاداب‌سازی بیش از ۳۰ هزار کلاس درس در تابستان امسال نیز یکی دیگر از برنامه های انجام شده این سازمان برای سال تحصیلی جدید بوده است.