آزادراه تهران -شمال باید در اولین فرصت تکمیل و نهایی شود

معاون اول رئیس‌جمهور:

معاون اول رئیس‌جمهور آزاد راه تهران -شمال را یک طرح ملی خواند و تاکید کرد که این طرح ملی باید با منابع ملی در اولین فرصت تکمیل و نهایی شود.

آزادراه تهران -شمال باید در اولین فرصت تکمیل و نهایی شود

معاون اول رئیس‌جمهور آزاد راه تهران -شمال را یک طرح ملی خواند و تاکید کرد که این طرح ملی باید با منابع ملی در اولین فرصت تکمیل و نهایی شود.
به گزارش مهر، محمدرضا عارف در جلسه مربوط به آزاد راه تهران -شمال با بیان اینکه از ساخت قطعات نهایی شده این آزادراه با بهترین کیفیت، احساس غرور می‌کنیم، تاکید کرد: باید با کمک سازمان برنامه و بودجه کشور و برآورد سازوکارهای پرداخت سهم دولت در این آزادراه و راهکارهای تأمین مالی و تخصیص اعتبارات، هر چه سریع‌تر ساخت بخش‌های باقیمانده به پایان برسد.
عارف خاطرنشان کرد:ساخت این آزاد راه تأثیر مهمی در صرفه‌جویی زمان، سوخت و آرامش مردم در یک سفر امن و لذت بخش دارد.
معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت رعایت جدی تمام ملاحظات و ضوابط زیست محیطی در ساخت آزاد راه تهران شمال، گفت:سازمان حفاظت محیط زیست علاوه بر نظارت جدی و دقیق باید در موارد ضروری راهکارهایی برای تسهیل روند ساخت این آزاد راه ارائه کند.
وی با یادآوری اقدامات انجام شده برای ساخت این آزاد راه در دولت دوم اصلاحات، گفت: پس از زمان‌بر شدن ساخت این آزاد راه در آن زمان، تصمیمات بسیار خوبی در خصوص حل مسائل و نگرانی‌های محیط زیستی و روش‌های تأمین مالی در آن برهه زمانی گرفته شد.
در این جلسه رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، رؤسای سازمان برنامه و بودجه کشور و بانک مرکزی، دبیر هیأت دولت، سخنگوی دولت، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و مسئولان دستگاه‌های مرتبط حضور داشتند و مقرر شد کارگروهی برای آغاز ساخت قطعه ۳ آزادراه تهران - شمال با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور، بنیاد مستضعفان، وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، اقتصاد و نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شود.
در ادامه این جلسه که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، در خصوص تأمین اعتبارات و تعهدات مالی دولت در بخش‌های باقیمانده قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال، روش‌های تأمین مالی آغاز ساخت قطعه ۳ این آزادراه، راهکارهای تأمین مالی تهیه تجهیزات و دستگاه‌های حفاری تونل و الزامات محیط زیستی، بحث، بررسی و تصمیم‌گیری شد.
در پایان این جلسه ضمن اعلام پیشرفت کاری و فیزیکی ۸۳ درصدی منطقه ۲ به طول ۲۲ کیلومتر، اولویت‌بندی و ساخت طرح منطقه ۳ به طول ۵۲ کیلومتر نیز مورد بررسی قرار گرفت.