نحوه دریافت معافیت تحصیلی دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج اعلام شد

سازمان امور دانشجویان نحوه دریافت معافیت تحصیلی دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور را اعلام کرد.

سازمان امور دانشجویان نحوه دریافت معافیت تحصیلی دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور را اعلام کرد.
به گزارش مهر، سازمان امور دانشجویان اعلام کرد: کلیه دانشجویانی که از شهریور ۹۸ در ایران دیپلم اخذ کرده‌اند و ظرف مدت یک سال در خارج از کشور در مقطع کارشناسی شروع به تحصیل کرده‌اند، موظف به تایید گواهی اشتغال به تحصیل تمام سنوات تحصیلی و ریزنمرات کلی در (قسمت تایید مدارک) سامانه میخک هستند.
در صورتیکه در طول تحصیل در خارج از کشور، تغییر رشته یا دانشگاه داشته‌اند می‌بایست نامه انصراف از رشته و دانشگاه قبل را در سامانه میخک قسمت تایید مدارک ثبت و تایید کنند.
همچنین کسانی که داخل کشور دانشجو بوده و از کشور خارج شده‌اند، ابتدا تسویه آموزش رایگان دانشگاه داخل کشور را انجام داده (صرفاً دوره روزانه) و سپس نامه انصراف دانشگاه را در سامانه سخا ثبت و تایید کنند، در این صورت می‌توانند درخواست معافیت ثبت کنند.
تایید ریز نمرات میان دوره و کلی جهت درنظر گرفتن پیوستگی تحصیلی دانشجو ضروری است.کلیه دانشجویان موظف هستند ریز نمرات و اشتغال به تحصیل سنوات تحصیلی خود را در سامانه میخک قسمت تایید مدارک ثبت کرده و به تایید سفارت ج.ا.ایران در کشور محل تحصیل برسانند.متقاضیان صرفاً با در نظر گرفتن مورد تایید بودن دانشگاه در زمان شروع به تحصیل مطابق لیست( https://grad.saorg.ir/ )بر اساس سال ثبت نام اقدام کنند.