كرايه حمل‌ونقل عمومي با فاصله دوماه، دوبارافزايش يافت!

اسفندماه سال گذشته، زماني كه دراوج و پيك شيوع كروناويروس بوديم؛ به دليل رعايت فاصله ايمني- فيزيكي در وسائط حمل‌ونقل عمومي و كمتر سوار كردن مسافران توسط تاكسي‌ها، اتوبوس‌ها و قطارهاي مترو، بر كرايه حمل‌و‌نقل ۱۱ درصد افزوده شد

كرايه حمل‌ونقل عمومي با فاصله دوماه، دوبارافزايش يافت!

 

 اسفندماه سال گذشته، زماني كه دراوج و پيك شيوع كروناويروس بوديم؛ به دليل رعايت فاصله ايمني- فيزيكي در وسائط حمل‌ونقل عمومي و كمتر سوار كردن مسافران توسط تاكسي‌ها، اتوبوس‌ها و قطارهاي مترو، بر كرايه حمل‌و‌نقل
11 درصد افزوده شد. البته مردم براي نخستين‌بار از اين افزايش قيمت ناراضي نبودند، چون تاكسي‌ها با سه مسافر و اتوبوس‌ها با نصف مسافر، هدف فاصله‌گذاري را دنبال كردند. اما به محض ورود به ارديبهشت‌ماه و آغاز فعاليت‌هاي اجتماعي، قانون فاصله‌گذاري در برخي تاكسي‌ها و در برخي از اتوبوس‌هاي بخش خصوصي، ناديده گرفته شد، با اين توجيه كه يا ديگر از پيك عبور كرده‌ايم-چون دولت دستورداده همه به محل كار برگردند- و هم اين ميزان كرايه براي ما صرف نمي‌كند، شايد به اين دليل كه باعدم اجراي طرح ترافيك، خيابان‌هاي شهر بسيار پرترافيك است.
حالا با همين وضعيت براي بار دوم با فاصله دوماه احتمال افزایش 25 درصدي کرایه حمل‌ونقل عمومی از خرداد، آن‌هم درصورت کنترل کرونا مي‌رود! در اين رابطه معاون عمرانی فرمانداری تهران اعلام كرده با کنترل شیوع کرونا ویروس و بهبود اوضاع احتمال افزایش دوباره نرخ کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی وجود دارد! اين‌كه كنترل شدن كرونا، چه ربطي به افزايش كرايه وسائط حمل‌ونقل عمومي دارد از آن پرسش‌هايي كه شايد هرگز جوابي براي آن پيدا نشود، چرا كه اگر كرونا كنترل شود، خوب وسائل حمل‌ونقل عمومي مثل دوران پيشاكرونايي مسافر بارمي‌زنند و قيمت هم كه قبلا افزايش يافته بود؟ حالا با كنترل كروناويروس چه اتفاق خاصي افتاده كه قراراست دوباره كرايه حمل‌ونقل عمومي اين بار افزايش 25 درصدي داشته باشد؟ آن‌هم در حالي‌كه اغلب استفاده كنندگان از اين وسايل، كارگراني هستند كه امسال با افزايش 21 درصدي دستمزد خود در برابر دوبرابر شدن تورم مواجه بوده‌اند.
آيا نمي‌شود جاي مسئول حمل‌ونقل عمومي با مسئول افزايش حقوق كارگران عوض شود؟!