آغاز تحول بنیادین در کلاس‌های درس ابتدایی با مشارکت ۳۲۰ هزار معلم

معاون آموزش ابتدایی اعلام کرد؛

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از آغاز تحول بنیادین در کلاس‌های درس با مشارکت ۳۲۰ هزار معلم خبر داد و گفت: این طرح بر سه محور توانمندسازی معلمان، ایجاد محیط‌های یادگیری مثبت و بهره‌گیری از فناوری استوار است. رضوان حکیم‌زاده با اشاره به حمایت مستقیم رئیس‌جمهور از این برنامه، تأکید کرد که تاکنون بیش از ۵۰ هزار معلم در جشنواره روش‌های نوین آموزشی شرکت کرده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از آغاز تحول بنیادین در کلاس‌های درس با مشارکت  ۳۲۰ هزار معلم خبر داد و گفت: این طرح بر سه محور توانمندسازی معلمان، ایجاد محیط‌های یادگیری مثبت و بهره‌گیری از فناوری استوار است. رضوان حکیم‌زاده با اشاره به حمایت مستقیم رئیس‌جمهور از این برنامه، تأکید کرد که تاکنون بیش از ۵۰ هزار معلم در جشنواره روش‌های نوین آموزشی شرکت کرده‌اند.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، در برنامه ایران امروز رادیو ایران با اشاره به برنامه جامع ارتقای کیفیت یادگیری در مدارس ابتدایی کشور، از مشارکت گسترده معلمان در طرح تحول محیط‌های یادگیری خبر داد و گفت: بیش از ۳۲۰ هزار نفر از آموزگاران و مدیران مدارس ابتدایی کشور در سامانه اجتماعات یادگیری معلمان ثبت‌نام کرده‌اند و با اشتراک تجارب و تولید محتوای آموزشی، نقشی فعال در این فرایند ایفا می‌کنند.
وی افزود: این تحول، بر سه محور اصلی استوار است: توانمندسازی معلمان در روش‌های تدریس فعال مبتنی بر کار گروهی، ایجاد محیط‌های یادگیری مثبت، و بهره‌گیری از فناوری برای غنی‌سازی تجربه آموزشی دانش‌آموزان.
حکیم‌زاده با تأکید بر حمایت مستقیم ریاست محترم جمهوری از این برنامه، خاطرنشان کرد: این طرح حاصل جلسات مکرر و کارگروه‌هایی است که شخص رئیس‌جمهور در آن مشارکت فعال داشته‌اند. نگاه ایشان این است که مسیر پیشرفت جامعه از ارتقای کیفیت آموزش در کلاس‌های درس و تحول در محیط مدرسه  می‌گذرد.به گفته معاون آموزش ابتدایی، تاکنون بیش از ۵۰ هزار معلم داوطلب در جشنواره کشوری «روش‌های نوین آموزش و تحول در محیط‌های یادگیری» شرکت کرده‌اند. وی تصریح کرد: با طراحی سناریوهای تدریس فعال و تولید فیلم‌های آموزشی کوتاه، تلاش شده است که معلمان علاوه بر یادگیری نظری، مهارت عملی لازم برای تغییر رویکرد در کلاس درس را نیز کسب کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: از سال تحصیلی آینده، شاهد اجرای سراسری این برنامه در مدارس ابتدایی کشور باشیم؛ برنامه‌ای که در راستای سند تحول بنیادین مبتنی بر توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت، می‌تواند نقطه آغاز یک تحول اساسی در آموزش و پرورش ایران باشد.