کمبود ١٥ هزار مربی تربیت بدنی؛ تلاش برای افزایش سرانه ورزش دانش آموزی

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در ساخت مدارس باید به فضای ورزشی به اندازه کلاس توجه شود، بر تلاش این مجموعه برای افزایش سرانه ورزش دانش آموزی تاکید کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در ساخت مدارس باید به فضای ورزشی به اندازه کلاس توجه شود، بر تلاش این مجموعه برای افزایش سرانه ورزش دانش آموزی تاکید کرد.
به گزارش مهر، محمد جعفری معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت ورزش در آستانه هفته تربیت بدنی نشست خبری برگزار کرد تا در مورد برنامه های این هفته توضیح دهد.
وی گفت:هر برنامه‌ای که تعریف می‌کنیم، بر اساس اسناد بالادستی است. شعار ما «همه با هم برای ایران به مدرسه» بود و سیاست‌های ما مدرسه محور، با کیفیت، فراگیر، با برنامه، علمی، تخصصی ، هم‌خوانی با سیاست دولت و مشارکت محور بودن است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت دو رویکرد در بحث نظام تعلیم و تربیت دارد، ادامه داد: تلاش کرده‌ایم در حوزه تربیت بدنی کار به صورت فراگیر و با برنامه باشد. همچنین تلاش داشته ایم در قالب یک تفاهم نامه با مدیران و معاونان آموزش و پرورش حرکت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه برای اجرایی شدن این برنامه‌ها چهار مولفه اساسی برنامه داشته باشیم، یادآور شد: مولفه اول منابع انسانی به لحاظ کمی و کیفی است. در حال حاضر تعداد معلمان تربیت بدنی در مدارس ۳۴ هزار و
 ۲۵۰ نفر است و ۱۵ هزار و ۷۵۰ نفر کمبود معلم تربیت بدنی داریم. در این باره سعی کرده‌ایم کمبودها را جبران کنیم. همچنین ۶۴۸۰ مراقب سلامت داریم که در زمینه جذب هم اقدامات موثری انجام شده است. ما اعتقاد داریم که منابع انسانی ما فقط معلمان تربیت بدنی و مراقبان سلامت نیستند.
جعفری تاکید کرد: مولفه دوم محتوا و برنامه هایمان است. بر این اساس جلسات کارشناسی در سطح مناطق ، استان و کشور برگزار کردیم تا دستورالعمل ها به سرانجام برسد. در واقع هر کدام از دستورالعمل‌ها در قالب یک بخشنامه ابلاغی شود. این یک نقشه راه است.
وی با یادآوری بحث مهارت آموزی، گفت: سال گذشته دستورالعمل‌هایی در این راستا ابلاغ شد و طبق آن رویکردی که همان مدرسه محوری بود، ۳۲۱۵۰۰۰ هزار نفر متقاضی مهارت آموزی بودند که نزدیک به ۲.۴ میلیون نفر در آن شرکت کردند و نزدیک به ۱.۶ میلیون نفر در رشته‌های مختلف قبول شدند.