اختصاص ۳۸ درصد گاز به نیروگاه‌ها

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران:

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر ضرورت تحول دیجیتال گفت: پارسال به‌طور میانگین ۳۹ درصد از گاز کشور به صنایع، ۳۸ درصد به نیروگاه‌ها و کمتر از ۲۰ درصد به بخش خانگی اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر ضرورت تحول دیجیتال گفت: پارسال به‌طور میانگین ۳۹ درصد از گاز کشور به صنایع، ۳۸ درصد به نیروگاه‌ها و کمتر از ۲۰ درصد به بخش خانگی اختصاص یافت.
به گزارش شانا، سعید توکلی در رویداد توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان با هدف تحول دیجیتال در صنعت گاز با بیان اینکه تحول دیجیتال دیگر یک انتخاب نیست، بلکه ضرورت و واقعیتی جهانی است، تأکید کرد: اگر این تغییرات به‌موقع مدیریت نشود، بهره‌مندی از فرصت‌ها ممکن نخواهد بود و آسیب‌های ناشی از تطبیق‌ نیافتن با تحولات دیجیتال قابل توجه خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه فشارها و تأثیرات داخلی و بین‌المللی بر صنعت گاز، ضرورت متعادل‌سازی فرصت‌ها و تهدیدها در این زیست‌بوم را بیش از پیش روشن می‌کند، افزود: تجربه جنگ ۱۲ روزه و حملات سایبری در سال‌های گذشته نشان دادند که تهدیدها واقعی هستند و باید مدیریت شوند.
 تصمیم‌گیری با توجه به همه ذی‌نفعان
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر اینکه صنعت گاز تنها محدود به شرکت ملی گاز نیست و تمام بازیگران زنجیره تأمین، صنایع، نیروگاه‌ها و مشتریان خانگی جزئی از این مجموعه هستند و تصمیم‌گیری‌ها باید با در نظر گرفتن همه ذی‌نفعان انجام شود، بیان کرد: پارسال، به‌طور میانگین ۳۹ درصد از گاز کشور به صنایع، ۳۸ درصد به نیروگاه‌ها و کمتر از ۲۰ درصد به بخش خانگی اختصاص یافته است.
توکلی با اشاره به تجربه عملیاتی در ایستگاه‌های اقماری گفت: بیش از ۲۸ سال پیش، دانش فنی در زمینه کامپیوتر محدود بود، اما امروز همان همکاران توانستند سیستم‌های کنترلی پیچیده سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را بدون توقف ایستگاه طراحی، نصب و راه‌اندازی کنند و ظرفیت انتقال روزانه ۱۱۰ میلیون مترمکعب گاز، معادل مصرف استان تهران برقرار باشد.
وی تأکید کرد: این پیشرفت نشان می‌دهد فناوری با خود فرهنگ و پارادایم‌های جدید کاری می‌آورد؛ تحول دیجیتال رفتار سازمان‌ها و افراد را شکل می‌دهد.
 توهم دانایی؛ چالشی پنهان
مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه در مسیر اجرای پروژه‌های تحول دیجیتال، دو چالش کلیدی؛ توهم دانایی مدیران اجرایی و توهم شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرا وجود دارد، تصریح کرد: توهم دانایی زمانی رخ می‌دهد که مدیران اجرایی احساس کنند همه ابعاد زیست‌بوم فناوری، نرم‌افزار، سخت‌افزار و ذهن‌افزار را می‌دانند و بر اساس تجربه محدود خود، قواعد و الگوهایی می‌سازند.
توکلی ادامه داد: در مقابل، توهم در اجرا در شرکت‌های دانش‌بنیان زمانی ایجاد می‌شود که افراد با جسارت و اعتماد به نفس بالا وارد پروژه می‌شوند، اما به‌دلیل محدودیت‌های محیط اجرایی یا نبود تجربه کافی در شرایط واقعی، ایده‌هایشان به‌طور کامل عملیاتی نمی‌شود.