تریبون

۰

فرودگاه مهرآباد در زلزله آسیب ندیده است
راهبر فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: فرودگاه مهرآباد از زلزله تهران آسیب ندیده و عملیاتی است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ابراهیم مرادی راهبر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد گفت: در پی زلزله شدید در شهر تهران، سطوح پروازی این فرودگاه باز و عملیاتی بوده است و خوشبختانه به سامانه‌های کمک ناوبری این فرودگاه آسیبی وارد نشده و فرودگاه جهت انجام پروازهای امدادی و برنامه‌ای کاملاً عملیاتی است و نیروهای سخت‌کوش فرودگاه در تمامی بخش‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.
بر اساس این گزارش، در حال حاضر فرودگاه مهرآباد هیچ پرواز خروجی نداشته و پذیرای دو پرواز ورودی طی یک ساعت آتی خواهد بود.

پساب بهشت زهرا وارد شبکه فاضلاب تهران نمی‌شود
معاون نظارت و بهره برداری آب و فاضلاب استان تهران گفت: پساب خروجی بهشت زهرا بالاتر از حد استاندارد است اما با این وجود بازهم پساب این بخش وارد شبکه فاضلاب تهران نمی‌شود.
محمدرضا کرمی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بازدیدهای دوره ای از تصفیه‌خانه فاضلاب بهشت زهرا صورت می‌گیرد، اظهار کرد: به تازگی نیز باهدف بازبینی روند خروج پساب اجساد کرونایی بازدیدی با تیم کارشناسی از  سالن‌های تطهیر و تصفیه خانه بهشت‌زهرا انجام شد و تمام ابعاد محیط زیستی و بهداشت این موضوع مورد توجه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در بازدیدی که صورت گرفت مورد خاصی مشاهده نشد و وضعیت کلر باقی مانده و گندزدایی نیز بسیار عالی بود؛ چراکه میزان کلر باقی‌مانده حدود 2.3 میلی‌گرم در لیتر ثبت شده که بسیار مطلوب است، تصریح کرد: پساب خروجی بهشت زهرا دارای پارامترهای کافی است. طبق اعلام استاندارد باید کلر موجود در اینگونه مجموعه ها حدود 1.2 میلی‌گرم در لیتر باشد اما این عدد در بهشت زهرا تقریبا دو برابر تعریف شده تا هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.
معاون نظارت و بهره برداری آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه در روند بازدید، سیستم به طور کامل چک شد، روند کار تصفیه خانه مناسب بود و مشکل خاصی وجود نداشت، تصریح کرد: به هیچ عنوان پساب بهشت زهرا وارد شبکه فاضلاب تهران نمی شود و در بهشت زهرا یک تصفیه‌خانه تخصصی احداث شده که پساب را به یک پارک در نزدیکی بهشت زهرا برای آبیاری درختان وارد می کند.
کرمی‌نژاد افزود: پس از اینکه موضوع کرونا مطرح شد با بهشت زهرا همکاری کردیم تا مشکلاتشان به ویژه در مسائل زیست محیطی حل شود. در همین راستا مشکلاتی را که در بخشی از تصفیه خانه وجود داشت برطرف کردیم و اکنون تصفیه خانه بهشت زهرا به طور کامل در مدار است. علاوه بر این دستگاه های جدیدتری برای انجام ضدعفونی فراهم کردیم و اکنون تصفیه خانه به خوبی فعالیت می کند.

تکلیف سهام عدالت فوت شدگان مشخص شد
سازمان خصوصی‌سازی تکلیف سهام عدالت فوت‌ شدگان را مشخص کرد
به گزارش ایلنا، بنابر اعلام سازمان خصوصی وراث افراد فوت شده تا اتمام فرآیند آزادسازی سهام عدالت صبر کرده و پس از آن ظرف یک یا دو ماه آینده با گواهی فوت برای انتقال سهام عدالت به پیشخوان دولت مراجعه کنند.

ایران در صدر تولید و صادرات فولاد خاورمیانه
صنعت فولاد کشور با سابقه بیش از نیم قرن، امروز در بین رقبا در خاورمیانه از نظر تولید و صادرات حرف اول را می‌زند و انتظار می‌رود تا ۱۴۰۴ از سطح دهم جهانی هم با ارتقای جایگاه به رده هفتم برسد.
به گزارش ایرنا، برپایه داده های طرح جامع فولاد کشور، عمده تولید کنندگان فولاد در خاورمیانه کشورهای ایران، عربستان، امارات و قطر هستند که سهم کشورمان با تولید حدود ۲۵ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ بالغ بر ۶۹ درصد ثبت شد.هر چند که تازه ترین آمارهای معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت با انجمن تولید کنندگان فولاد ایران مربوط به عملکرد سال ۹۸ اختلاف یک میلیون تنی دارد، اما در جایگاه کشورمان در منطقه خللی ایجاد نمی کند.
وزارت صنعت مجموع تولید فولاد سال گذشته را ۲۸ میلیون تن (بنابر قول معاونت امور معادن) و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران رقم ۲۷ میلیون تن را اعلام کرد.
آمارهای مورد بررسی حاکی از آن است که کشور عربستان با ۱۵ درصد تولید، امارات با ۹ درصد و قطر با هفت درصد با فاصله بسیار زیاد در منطقه پشت سرایران قرار گرفته اند.  بیشترین مصرف کنندگان خاورمیانه براساس مطالعات طرح جامع فولاد کشور، ایران، عربستان و امارات علاوه براینکه بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در خاورمیانه محسوب می شوند، بیشترین مصرف فولاد را هم دارند.واقعیت اینکه سه کشور یاد شده خاورمیانه، (ایران، عربستان و امارات) بیش از ۷۰ درصد سهم مصرف فولاد را در این منطقه به خود اختصاص داده اند.ایران ۳۸ درصد مصرف، عربستان ۲۱ درصد، امارات ۱۵ درصد را دارند و سپس عراق با ۶ درصد و سایر کشورها در مجموع ۲۰ درصد مصرف را از آن خود ساخته اند.