خبر

۰

 

     يک مقام آگاه گزارش داد:

    افزايش 50 درصدي هزينه استقرار نيروهاي آمريکايي در شبه‌جزيره کره

    يک مقام عالي‌رتبه آمريکايي تاييد کرد که کشورش از کره جنوبي خواسته تا براي استقرار نيروهاي ايالات متحده در شبه‌جزيره کره مبلغي بالغ بر يک ميليارد و 300 ميليون دلار بپردازد.

    به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري يونهاپ، يک مقام عالي‌رتبه آمريکايي تاييد کرد که کشورش از کره جنوبي خواسته تا براي استقرار نيروهاي ايالات متحده در شبه‌جزيره کره مبلغي بالغ بر يک ميليارد و300 ميليون دلار بپردازد. اين رقم نسبت به سال گذشته، افزايشي 50 درصدي را شاهد بوده است.

    اين مقام آگاه که نخواست نامش فاش شود گفت که اين درخواست آمريکا بسيار منطقي و نهايي است.

    وي افزود: «در مقايسه با درخواست اوليه ما که پنج ميليارد دلار بود، از قيمت به نحو چشمگيري کاسته‌ايم. دولت کره جنوبي چه کرده است؟ هيچ!»

    انتقاد ترامپ از حمايت روسيه و ايران از اسد؛

    تمديد تحريم‌هاي آمريکا عليه سوريه

    رئيس‌جمهوري آمريکا طي نامه‌اي به کنگره از تصميم خود براي تمديد تحريم‌ها عليه سوريه خبر داد.

    به گزارش ايلنا به نقل از نيشن، «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهوري آمريکا طي نامه‌اي به کنگره از تصميم خود براي تمديد تحريم‌ها عليه سوريه به دليل ادامه تنش‌ها در اين کشور خبر داد.

    وي در نامه‌اي به «نانسي پلوسي» رئيس مجلس نمايندگان آمريکا نوشت: «لازم است که وضعيت اضطراري اعلام شده در قبال سوريه و تحريم‌ها عليه اين کشور همچنان به قوت خود باقي بماند».

    ترامپ در ادامه از دولت سوريه خواست به تنش‌ها در اين کشور پايان دهد و از روسيه و ايران به دليل حمايت از «بشار اسد» رئيس‌جمهوري سوريه انتقاد کرد.

    وي از دولت سوريه خواست آتش‌بسي ملي را به اجرا گذاشته و راهکاري سياسي براي بحران اين کشور پيدا کند.

    بانک مرکزي انگليس:

    بريتانيا در آستانه بدترين رکود 300 سال اخير است

    بانک مرکزي انگليس با اشاره به اينکه ضربه ناشي ازکرونا مي‌تواند بزرگ‌ترين رکود 300 سال اخير را در سال2020 براي بريتانيا رقم بزند، براي اتخاذ تدابير تازه اعلام آمادگي کرد.

    به گزارش مهر به نقل از اکونوميک تايمز، بانک مرکزي انگليس اعلام کرد که کميته سياست پولي آن، نرخ بهره را در کف تاريخي يعني 0.1 درصد نگه داشته و همچنان برنامه خريد اوراق قرضه را که عمدتاً بدهي‌هاي دولت بريتانيا را شامل مي‌شود، روي 645 ميليارد پوند (797 ميليارد دلار) هدف گذاري کرده است.

    با اين حال، دو تن از سياستگذاران اين کميته يعني «مايکل سوندرز» و «جاناتان هسکل» به افزايش توان خريد اوراق قرضه به ارزش 100 ميليارد پوند ديگر، رأي دادند.

    بانک مرکزي انگليس در برنامه‌اي که آن را سناريوي مصور مي‌خواند، پيش بيني کرده است که رشد اقتصادي بريتانيا در سال 2020 با کاهش 14 درصدي مواجه شده و در سال 2021 با رشد 15 درصدي احيا شود.

    ولاديمير پوتين:

    روسيه و آمريکا در خط مقدم چالش‌هاي جهاني قرار دارند

    رئيس‌جمهوري روسيه گفت که اين کشور و ايالات متحده در خط مقدم چالش‌هاي جهاني قرار دارند و مي‌توانند با همکاري دستاوردهاي بسياري به دست آورند.

    به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري تاس، «ولاديمير پوتين»، رئيس‌جمهوري روسيه، گفت که اين کشور و ايالات متحده در خط مقدم چالش‌هاي جهاني قرار دارند و مي‌توانند با همکاري دستاوردهاي بسياري به دست آورند.

    اين خبر را کاخ کرملين طي بيانيه‌اي اعلام کرد.

    در بياينه کرملين آمده است که پوتين در پيام تبريکي به «دونالد ترامپ»، رئيس‌جمهوري آمريکا به مناسبت سالروز شکست آلمان نازي در جنگ جهاني دوم، گفت که دهه‌ها پس پايان جنگ، تهديدهاي جهاني جهان در بر گرفته است،‌از تروريسم و نزاع‌هاي منطقه‌اي گرفته تا قجايع طبيعي و اپيدمي‌ها.

    پوتين در اين نامه گفت: «روسيه و آمريکا امروز در خط مقدم بحران‌هاي جهاني قرار دارند. با سنت همکاري که در سال‌هاي جنگ شاهدش بوديم، دو کشور مي‌توانند دستاوردهاي امنيتي زيادي به دست آورند.»