ميز خبر

۰

دستور وزير کشور براي امدادرساني به زلزله زدگان احتمالي استان تهران

به دنبال وقوع زلزله در استان تهران، وزير کشور در دستوري به استاندار تهران و رئيس سازمان مديريت بحران از آنها خواست با سرعت نسبت به ارسال تيمهاي مجهز امدادي به منطقه اقدام نمايند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور، عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور در اين دستور خواستار امدادرساني سريع و بهينه به آسيب ديدگاه احتمالي، با رعايت کامل پروتکل هاي بهداشتي و مراقبتي درباره بيماري ويروس کرونا در منطقه دماوند تهران شد.

وي همچنين ارزيابي از خسارات و اقدام به موقع جهت حل مشکلات مردم را از موارد ضروري در امدادرساني مورد تاکيد قرار داد.

زمين لرزه اي در ساعت 48 دقيقه بامداد روز جمعه به بزرگي 5.1در مقياس امواج دروني زمين (ريشتر)، در عمق 7 کيلومتري زمين در حوالي دماوند به وقوع پيوست که شدت آن در کلانشهر تهران کاملا احساس شد.

روسيه 199 ميليون ماسک از چين خريداري کرد

سفير روسيه در پکن گفت که کشورش از تاريخ 23 مارس تا 28 آوريل، 199 ميليون ماسک از چين خريداري کرده است.

به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري تاس، «آندري دنيسوف»، سفير روسيه در پکن، گفت که کشورش از تاريخ 23 مارس تا 28 آوريل، 199 ميليون ماسک از چين خريداري کرده است.

وي عنوان کرد که دستکم 11 پرواز در اين زمينه بناست وارد روسيه شوند که حامل ماسک و ديگر تجهيزات محافظتي چين هستند.

او گفت: «تقريبا هر روز با همکارانمان در وزارت تجارت روسيه اين موضوع را پيگيري مي‌کنيم. ما در تاريخ 23 مارس اولين ارتباط را با همتايان چيني خود براي خريد اين تجهيزات صورت داديم. همکاري در اين زمينه ميان دو طرف همچنان ادامه دارد.»

فرودگاه «آلماتي» به ارزش 415 ميليون دلار فروخته شد

يک شرکت خدمات فرودگاهي ترکيه‌اي صددرصد سهام فرودگاه بين المللي شهر «آلماتي» قزاقستان را به مبلغ 415 ميليون دلار خريداري کرد.به گزارش فارس ، شرکت خدمات فرودگاهي ترکيه اي با نام «تاو ايرپورت هولدينگ» فرودگاه بين المللي «آلماتي» را خريداري کرد.

«ساني شنر» مدير عامل شرکت مذکور گفت: قزاقستان بزرگترين کشور منطقه از نظر جغرافيايي و اقتصادي است. شهر آلماتي بزرگترين شهر اين کشور است که 20 درصد از توليد ناخالص داخلي آن را تشکيل مي دهد.

وي افزود: علاوه بر اين «آلماتي» در مرکز جاده ابريشم معاصر قرار داد که چين، اروپا و آفريقا را به هم وصل و از پتانسيل خوبي برخودرا است که ما با تکيه به دانش خود براي تحقق کامل آن تلاش خواهيم کرد.فرودگاه بين المللي شهر آلماتي پانزدهمين فرودگاه اين شرکت خدمات فرودگاهي خواهد بود.

طبق اطلاعات موجود قبل از اين سهام فرودگاه بين المللي شهر آلماتي متعلق به شرکت خصوصي « Venus Airport Investment B.V» بود.