کشت پاییزه در سیستان وبلوچستان به ۴٠ هزار هکتار رسید

کشت پاییزه در سیستان وبلوچستان به ۴٠ هزار هکتار رسید


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: ۴٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان تاکنون به زیر کشت پاییزه رفته است.
امان الله طوقی در گفت و گو با مهر، اظهار داشت: کشت پاییزه در استان سیستان و بلوچستان با کشت محصولات خارج از فصل در اواخر شهریور شروع و به تدریج با کشت محصولات استراتژیک شامل دانه‌های روغنی و گندم و جو ادامه می‌یابد.
وی افزود: از همین رو از ابتدای کشت پاییزه امسال تاکنون ۴٠ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سیستان و بلوچستان به زیر کشت انواع محصولات زراعی رفته است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان پیش بینی کرد: در سال زراعی جاری کشاورزان این استان بیش از ١٣٠ هزار هکتار از زمین‌های خود را به کشت پاییزه اختصاص دهند.
وی تصریح کرد: عمده سطح زیر کشت محصولات زراعی پاییزه در استان سیستان و بلوچستان محصول استراتژیک گندم است که در برنامه داریم با همکاری کشاورزان امسال ۶٧ هزار هکتار گندم در سطح این استان کشت شود.
طوقی با اشاره به تأمین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان گفت: تاکنون بدین منظور ١۵٨٠ تن انواع بذر و ١٢ هزار تن انواع کود شیمیایی آماده و در اختیار کشاورزان سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.