هاروارد؛ برترين دانشگاه اقتصادي جهان

هرساله بر اساس رتبه‌بندی‌های مختلف بین‌المللی بهترین دانشگاه‌های جهان در حوزه‌های مختلف علمی و دانشگاهی اعلام می شود. یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌ها «کیواس» یا همان «QS» نام دارد که بر اساس آن ۶ معیار اصلی؛ یعنی شهرت دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان ، نسبت تعداد هیأت علمی به دانشجو، استنادها به ازای اعضای هیأت علمی، دانشجویان بین‌المللی و هیأت علمی بین‌المللی مورد بررسی قرار می‌گیرد.


هرساله بر اساس رتبه‌بندی‌های مختلف بین‌المللی بهترین دانشگاه‌های جهان در حوزه‌های مختلف علمی و دانشگاهی اعلام می شود. یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌ها «کیواس» یا همان «QS» نام دارد که بر اساس آن 6 معیار اصلی؛ یعنی شهرت دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان ، نسبت تعداد هیأت علمی به دانشجو، استنادها به ازای اعضای هیأت علمی، دانشجویان بین‌المللی و هیأت علمی بین‌المللی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
طبق آخرین رتبه‌بندی کیواس (QS)، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مراکزعلمی در حوزه اقتصاد در سال 2018 اعلام شد که طبق آن بهترین دانشگاه  اقتصادی دنیا دانشگاه هاروارد ( Harvard University ) است.
این دانشگاه که در سال 1636 تاسیس شده است، قدیمی‎ترین موسسه آموزش عالی در ایالات متحده است و به لحاظ نفوذ، شهرت و شجره نامه‌های آن به‎عنوان یک دانشگاه برتر در ایالات متحده و همچنین در جهان شناخته شده است.
همانند بسیاری از کالج‎های پیش از جنگ جهانی دوم، دانشگاه هاروارد برای آموزش روحانیت تاسیس شد؛ اما برنامه درسی و سیستم دانشجویان این دانشگاه در قرن بیستم، سیاست پذیرش برای متقاضیان متنوع‎تر از قبل شد.فقط نخبگان تحصیلی می‌توانند در دانشگاه هاروارد مدعی باشند. کمک هزینه تحصیلی دانشگاه به گونه‌ای است که می‌تواند بسته‌های مالی گسترده‌ای را به دانشجویان خود ارائه دهد و حدود 60 درصد دانشجویان از آن استفاده می‌کنند.