عادی انگاری، دلیل افتادن در موج دوم و سوم کرونا

دکتر نمکی در مراسم امضای تفاهم نامه با هلال احمر؛

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به علت عادی انگاری اوضاع کنونی، درگیر موج دوم و سوم بیماری کرونا شده ایم.

عادی انگاری، دلیل افتادن در موج دوم و سوم کرونا

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: به علت عادی انگاری اوضاع کنونی، درگیر موج دوم و سوم بیماری کرونا شده ایم.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای دکتر سعید نمکی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان هلال احمر، افزود: در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ با تلاش و همدلی و وفاق ملی حول یک محور توانستیم یک رکورد تاریخی در کنترل بیماری کووید۱۹ در جهان به ثبت برسانیم.
وی ادامه داد: به دلیل عادی انگاری اوضاع درگیر موج دو و سوم بیماری شدیم.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به رهنمود‌های رهبری به عنوان سرفصلی نو در کنترل بیماری گفت: تشکیل قرارگاه عملیاتی برای اجرای مصوبات ستاد خلائی بود که با دستور ایشان مرتفع شد و اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی سامان جدیدی یافت.
آقای دکتر نمکی با اشاره به تشدید محدودیت‌ها از یکم آذر گفت: این محدودیت‌ها به دلیل اوضاع بحرانی و وضعیت خطرناک، باید اجرایی شود که به دلیل پیش نیاز‌ها اجرای ان به یکم آذر موکول شد گرچه برای ما دیر است، اما مغتنم است.
وی افزود: معتقدیم با اعمال محدودیت‌ها تنها نمی‌شود ماجرا را جمع کرد، تشدید غربالگری و پیگیری موارد مثبت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز بر آن هستیم با همدلی بیشتر و استفاده از تجربیات گذشته - تشدید محدودیت‌ها - بیماریابی زودرس با آزمایش‌های بیشتر روزانه ۴۰ هزار نفر که با تولید کیت‌های داخلی و رسیدن کیت‌های کره‌ای به روزی ۱۰۰ هزار آزمایش خواهد رسید که با رسیدن آزمایش‌های سریع بیست دقیقه‌ای جواب خواهیم گرفت و امیدواریم بتوانیم بیماری را کنترل و ابتلا و فوت را کاهش دهیم.
وی با اشاره به همکاری دستگاه‌ها با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: در این ایام با کمک ارزشمند وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجهز به سامانه‌ای هستیم که افراد در قرنطینه را
 رصد کنیم.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با کمک وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در اختیار ما قرار می‌گیرد تا برای کسانی که شرایط قرنطینه در خانه را ندارند مورد استفاده قرار گیرد، حمایت از مجموعه‌ای که در قرنطینه خواهند ماند، همچنین قرنطینه افراد مثبت و قرنطینه کسانی که مثبت نباشند، اما شرایط خاص دارند مانند کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند یا سالمندان که حدود ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هستند، که مرگ و میر ۸۸ درصدی کرونا مربوط به آنهاست از برنامه‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با کمک سازمان‌ها و نهاد‌های مربوطه است.