انتشار به روز رسانی برنامه کشوری دیابت

معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر خبر داد؛

معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت، از انتشار به ‌روز رسانی جدید برنامه کشوری دیابت تا پایان سال خبر داد.

معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیر واگیر وزارت بهداشت، از انتشار به ‌روز رسانی جدید برنامه کشوری دیابت تا پایان سال خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا مهدوی، همزمان با روز جهانی و هفته ملی دیابت در مراسم آنلاین رونمایی از پروژه آموزش پرستار دیابت در ایران، گفت: برنامه کشوری دیابت در این هفته اطلاع ‌رسانی شده و با توجه به تغییرات ایجاد شده در حال به ‌روز رسانی است و نسخه جدید آن تا پایان سال منتشر می‌شود.وی درباره برنامه‌های هفته ملی دیابت، افزود: همزمان با هفته دیابت یک کارگاه آموزشی برای پرستاران خواهیم داشت و همچنین برنامه‌های آموزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به‌ صورت مجازی برای بهورزان، مراقبان سلامت و پرستاران تدارک دیده شده ‌است.
مهدوی در این رویداد که به مناسبت هفته ملی دیابت و در راستای شعار فدراسیون بین‌المللی دیابت در سال ٢٠٢٠ «پرستاران در دنیای دیابت تغییر ایجاد می‌کنند» و همین‌طور اهمیت نقش پرستاران در افزایش سطح کیفی و مراقبت از بیماران دیابتی برگزار شد، گفت: در نخستین روز هفته دیابت رونمایی از دستورالعمل خودپایشی قندخون  را داشتیم و اکنون آماده به‌ کارگیری در راستای بهبود ارائه خدمات به افراد دیابتی کشور است.