وبینار «معاملات الگوریتمی؛ چشم‌اندازها و فرصت‌ها» برگزار می‌شود

وبینار «معاملات الگوریتمی؛ چشم‌اندازها و فرصت‌ها» برگزار می‌شود


 در عصری که هر روز تکنولوژی بخش بیشتری از زندگی انسان‌ها را تشکیل می‌دهد و روز به روز پیشرفت می‌کند، ورود آن به یکی از بخش‌های زندگی ما یعنی بازارهای مالی نیز اجتناب‌ناپذیر است. کامپیوترها هر روز به حیطه‌های جدید و نوینی نفوذ پیدا می‌کنند و بازار سرمایه هم یکی از این حیطه هاست.
به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا،انجام معاملات به شکل سنتی و فیزیکی مدت‌هاست که منسوخ شده و حالا افراد به راحتی و در خانه معاملات خود را در بازار سرمایه انجام می‌دهند. با این وجود پیچیدگی انجام معامله و تحلیل از یکسو و زیاد شدن تعداد معامله‌گران و نمادهای بورسی از سویی دیگر، باعث شده که اقبال به هوش مصنوعی برای انجام معاملات بیشتر شود.
در معاملات الگوریتمی از هوش مصنوعی، احتمالات ریاضی و اندیکاتورها جهت انجام معامله انجام می‌شود. با این کار و کم کردن دخالت انسان‌ها در بازار، معاملات منطقی و به دور از احساسات شکل خواهند گرفت. برای انجام معاملات، بررسی‌های لازم از جنبه‌های گوناگونی مانند زمان‌بندی، قیمت و حجم روی سفارشات و بازار انجام شده و تصمیم گرفته می‌شود.
 باوجود این‌که امروزه در بازارهای بین‌المللی همچون فارکس معاملات الگوریتمی درصد بالایی از حجم معاملات را به خود اختصاص داده‌اند، اما در کشور ما هنوز این دسته از معاملات به خوبی شناسایی و استفاده نشده‌اند و تنها دسته‌های محدودی از آن‌ها به کار گرفته می‌شوند.
از سویی دیگر بازار سرمایه در سال جاری با استقبال بسیار بی‌نظیری از سمت عموم مردم روبرو شده و تعداد معامله‌گران در بازار بورس بسیار بیشتر شده است. با این وجود تازه کار بودن افراد، رویکرد هیجانی آن‌ها و عدم آموزش کافی، معاملات بازار سرمایه در مسیر درست خود حرکت نمی‌کند.
در این وبینار به معرفی کلی معاملات الگوریتمی و فرصت‌های آن، دانش‌ها و مهارت‌های موردنیاز، کارهایی که معامله‌گران الگوریتمی انجام می‌دهند و راه‌های درآمدزایی آن پرداخته می‌شود.معاملات الگوریتمی فضای بسیار خوبی برای پیشرفت در ایران دارد و خلأ آن به شکل جدی بین فعالین و افراد تازه وارد بازار احساس می‌شود و برگزاری برنامه‌ای در این راستا برای مخاطبین بسیار مفید خواهد بود.
وبینار «معاملات الگوریتمی؛ چشم اندازها و فرصت‌ها» الگوریتمی روز چهارشنبه پنجم آذرماه، ساعت ۱۷ الی ۱۸ به صورت آنلاین در بستر ادوبی کانکت برگزارمی‌شود.علاقه‌مندان می توانند جهت ثبت نام به لینک https://evand.com/events/algorithms  مراجعه کنند.