تعطیلی‌هایی که دقیقا تعطیل نیستند!

به دلیل افزایش مبتلایان و فوتی‌های کووید۱۹ در اغلب شهرهای کشور که وضعیت آن‌ها قرمز اعلام شده؛ دولت در طی نشستی که با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر مسئولان ذیربط داشت، تصمیم‌هایی مبنی بر تعطیلی برخی مراکز همراه با محدودیت عبورومرور در ساعت ۲۱ تا ۴ صبح گرفت. با یک نگاه کلی به لیست مراکزی که تعطیل و یا غیرتعطیل اعلام شده‌اند؛ متوجه می‌شویم که اغلب مراکز، ادارات، کارخانه‌ها و ... عملا تعطیل نشده‌اند، تنها قرارشده با یک سوم کارکنان و یا به‌صورت شیفتی فعالیت خود را ادامه دهند. و این یعنی عملا کارکنان هم در شهر تردد خواهند داشت و هم از وسایل نقلیه عمومی استفاده خواهد شد.ضمن این‌که برخی از تعطیلی‌ها هم برعهده استانداران و فرماندران نهاده شده و نیز شرکت‌های خصوصی، بر اساس صلاحدید خود اقدام به تعطیلی یا عدم تعطیلی خواهند کرد. درچنین وضعیتی و با توجه به لیست‌های مختلف و نظرها و تصمیم‌های مختلفی که مدام در حال تغییر هستند، تنها تصمیم قطعی شده، ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از ساعت ۲۱ و ورود و خروج به شهرها قطعی شده، تا در صورت استنکاف از چنین ممنوعیتی جریمه ۵۰۰ تا یک میلیونی از خاطیان گرفته شود! البته که اگر مردم با این‌همه مشکلات اقتصادی و درگیری هایی که در رابطه با معیشت دارند، همچنان علاقه‌مند به مهمانی دادن و مهمانی رفتن باشند، می‌توانند از سرویس‌های مختلف تاکسی که ممنوعیت تردد ندارند، استفاده کنند. ضمن این‌که کارکنان برخی نهادها نیز با ارائه پلاک خودروی خود، در رفت‌وآمد شبانه مشکلی ندارند و این‌ها هم می‌توانند از مصونیت خود در این زمینه استفاده‌های لازم و نالازم را بکنند.

تعطیلی‌هایی که دقیقا تعطیل نیستند!

به دلیل افزایش مبتلایان و فوتی‌های کووید19 در اغلب شهرهای کشور که وضعیت آن‌ها قرمز اعلام شده؛ دولت در طی نشستی که با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا و دیگر مسئولان ذیربط داشت، تصمیم‌هایی مبنی بر تعطیلی برخی مراکز همراه با محدودیت عبورومرور در ساعت 21 تا 4 صبح گرفت. با یک نگاه کلی به لیست مراکزی که تعطیل و یا غیرتعطیل اعلام شده‌اند؛ متوجه می‌شویم که اغلب مراکز، ادارات، کارخانه‌ها و ... عملا تعطیل نشده‌اند، تنها قرارشده با یک سوم کارکنان و یا به‌صورت شیفتی فعالیت خود را ادامه دهند. و این یعنی عملا کارکنان هم در شهر تردد خواهند داشت و هم از وسایل نقلیه عمومی استفاده خواهد شد.ضمن این‌که برخی از تعطیلی‌ها هم برعهده استانداران و فرماندران نهاده شده و نیز شرکت‌های خصوصی، بر اساس صلاحدید خود اقدام به تعطیلی یا عدم تعطیلی خواهند کرد. درچنین وضعیتی و با توجه به لیست‌های مختلف و نظرها و تصمیم‌های مختلفی که مدام در حال تغییر هستند، تنها تصمیم قطعی شده، ممنوعیت تردد خودروهای شخصی از ساعت 21 و ورود و خروج به شهرها قطعی شده، تا در صورت استنکاف از چنین ممنوعیتی جریمه 500  تا یک میلیونی از خاطیان گرفته شود! البته که اگر مردم با این‌همه مشکلات اقتصادی و درگیری هایی که در رابطه با معیشت دارند، همچنان علاقه‌مند به مهمانی دادن و مهمانی رفتن باشند، می‌توانند از سرویس‌های مختلف تاکسی که ممنوعیت تردد ندارند، استفاده کنند. ضمن این‌که کارکنان برخی نهادها نیز با ارائه پلاک خودروی خود، در رفت‌وآمد شبانه مشکلی ندارند و این‌ها هم می‌توانند از مصونیت خود در این زمینه استفاده‌های لازم و نالازم را بکنند.
به این ترتیب، تصمیم به تعطیلی شهرهای قرمز، به‌صورت
خیلی ساده، یعنی تنها اعمال محدودیت تردد و ورودوخروج به شهرها دیده می‌شود وگرنه اوضاع به همان شکل گذشته است؛ سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی گفته است:«به هیچ وجه قصد تعطیلی مجموعه‌های ورزشی را از اول آذرماه نداریم. اردوها در حال برگزاری است و مجموعه ورزشی مخصوصاً آزادی تهران را تعطیل نخواهیم کرد.» شهردار تهران هم اعلام کرده است که:«محدودیتی در ساعت استفاده از فضای بوستان‌ها ایجاد نشده است.»