برنامه مصر برای افزایش تعداد دانشگاه‌ها و بازگرداندن دانشجویان به کشور

بنا بر اعلام رئیس جهمور مصر، این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۳۲ میلادی تعداد دانشگاه‌های خود را افزایش دهد.


بنا بر اعلام رئیس جهمور مصر، این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۳۲ میلادی تعداد دانشگاه‌های خود را افزایش دهد.
به گزارش ایسنا به نقل از یودبلیونیوز، عبدالفتاح سعید حسین خلیل سیسی رئیس جمهور مصر اعلام کرد که با توجه به اینکه هم‌اکنون در مصر به ازای هر یک میلیون نفر یک دانشگاه وجود دارد، این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۳۲ میلادی تعداد دانشگاه‌های خود را به ۱۲۵ دانشگاه برساند و این اختلاف تعداد بین جمعیت مصر و دانشگاه‌های این کشور را از بین ببرد.
رئیس جمهور مصر ادامه داد: این دانشگاه‌ها با مشخصات و استانداردهای بین‌المللی تاسیس خواهند شد و آموزش را در بالاترین سطح ارائه خواهند داد.وی با اشاره به شغل‌یابی فارغ‌التحصیلان افزود: سطح بالای آموزش در این دانشگاه‌ها به بازار کار پیوند می‌خورد تا اطمینان حاصل کنیم فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها فرصت‌های شغلی خوبی پیش‌رو دارند.
وی گفت: جمعیت مصر در حال حاضر به ۱۰۰ میلیون نفر رسیده است و ما ۷۲ دانشگاه در کشور خود داریم.این به این معناست که ما به ۲۸ دانشگاه دیگر نیاز داریم تا اختلاف بین تعداد دانشگاه‌ها و جمعیت را رفع کنیم.
در سال ۲۰۳۲ میلادی، جمعیت مصر با افزایش ۲۵ میلیونی به
 ۱۲۵ میلیون نفر خواهد رسید و موضوع گویای نیاز به افزایش تعداد دانشگاه‌ها به ۱۲۵ عدد است.
خلیل سیسی خاطر نشان کرد: ۳۰ هزار دانشجو مصری در خارج از این کشور تحصیل می‌کنند و این امر برای خانواده‌ آن‌ها بار مالی سنگین به همراه دارد؛ به این دلیل ما قصد داریم این دانشجویان علاوه بر مسائل ذکر شده، به دلیل پاندمی "کووید-۱۹" و امکان به خطر افتادن سلامتی‌شان، به کشور خود بازگردند.