چه کسانی واکسن کرونا می گیرند

حریرچی پاسخ داد؛

معاون کل وزارت بهداشت، گفت: مردم به این نکته توجه کنند که واکسن کرونا، عادلانه و براساس اصول علمی توزیع خواهد شد.

چه کسانی واکسن کرونا می گیرند

معاون کل وزارت بهداشت، گفت: مردم به این نکته توجه کنند که واکسن کرونا، عادلانه و براساس اصول علمی توزیع خواهد شد.
به گزارش  مهر، ایرج حریرچی، با حضور در برنامه «طبیب»، با اشاره به اینکه ما برای خرید ۱۸ میلیون دوز واکسن کرونا اقدام کردیم، اظهار داشت: مردم به این نکته توجه کنند که واکسن عادلانه و بر اساس اصول علمی توزیع خواهد شد. اول افراد پر خطر، کادر بهداشت و درمان در اولویت خواهند بود و هیچ تبعیض و شهروند درجه اولی هم وجود ندارد.
وی در خصوص تأثیر محدودیت‌ها و تعطیلی‌ها در قطع زنجیره انتقال کرونا، گفت: در درون‌دادهای سیستم مقابله با کرونا که یکی از مؤلفه‌های اصلی آن کاهش ترددهاست، این تعطیلی‌ها کاهش و اثر بسیار خوبی گذاشته و توانسته سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد و از ساعت ۲۱ تا چهار صبح هم عبور و مرور کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده و همه اینها باعث کاهش تماس‌های اجتماعی و صدمه به زنجیره انتقال شده چون فعلاً قطع زنجیره انتقال را نداریم، لذا بر این اساس شاهد کاهش بیماران سرپایی در یک هفته تا ۱۰ روز بعد، کاهش بستری‌ها دو تا سه هفته بعد و کاهش مرگ‌ومیر حدود چهار تا پنج هفته بعد خواهیم بود.
وی افزود: ما برای ۱۸ میلیون دوز اقدام کردیم، مردم به این نکته توجه کنند که واکسن عادلانه و براساس اصول علمی توزیع خواهد شد. اول افراد پر خطر، کادر بهداشت و درمان در اولویت خواهند بود و هیچ تبعیض و شهروند درجه اولی هم وجود ندارد، توزیع واکسن براساس برنامه تدوین‌شده کمیته علمی خواهد بود، یک مسیر دیگر واکسنی است که با کشورهای تولیدکننده برای تولید مشترک مذاکره کردیم که اقداماتی هم برای تولید محصول مشترک انجام شده و یکی دیگر واکسن ایرانی است که فازهای حیوانی چهار تا از آنها طی شده و فاز انسانی‌شان تا دو، سه هفته یگر آغاز و تا چند ماه آینده توزیع می‌شود.