اجرای اجباری استاندارد آسانسورهای هیدرولیک

مدیرکل استاندارد یزد:

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت:اجرای استاندارد آسانسورهای هیدرولیک، از ابتدای اردیبهشت سال آینده در تمامی بخش‌های عمومی و خصوصی جامعه اجباری می‌شود.


یزد- اکبرخیرخواه
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد گفت:اجرای استاندارد آسانسورهای هیدرولیک، از ابتدای اردیبهشت سال آینده در تمامی بخش‌های عمومی و خصوصی جامعه اجباری می‌شود.
محمدرضا زارع بنادکوکی که درجمع شورای معاونین و روسای دوایر اداره کل به ایراد سخن مشغول بود افزود: درگذشته استفاده از آسانسور بیشترمخصوص بیمارستان‌ها، مراکزدرمانی و تجاری بزرگ، شرکت‌ها و دوایردولتی و خصوصی و همچنین برج‌ها و ساختمان‌های بلند مرتبه بوده است ولی امروزه استفاده از این وسیله مفید و ایمن عمومیت بیشتری یافته و حتی در برخی از مناطق روستایی و ساختمان‌های یک طبقه نیز رایج شده است، که دارا بودن تاییدیه ایمنی معتبر برای ادامه کار، امری ضروری به حساب می‌آید.
وی ادامه داد:در استان یزد همانند دیگر مناطق کشور، درکنارنصب آسانسورهای کششی، استفاده از آسانسورهای هیدرولیک نیزبسیار رایج می‌باشد، که به اطلاع تمامی شهروندان استان دارالعلم و دارالمومنین یزد رسانده می‌شود،  دریافت تاییدیه ایمنی برای آسانسورهای هیدرولیک نیز، بر مبنای تاریخ صدور پروانه و یا سایر مجوزهای قانونی برای ساختمان، ازابتدای اردیبهشت سال آینده به صورت اجباری به اجرا درمی‌آید.
این مسئول دربخش دیگری ازسخنان خود تاکید کرد: هم‌استانی‌های عزیزدر نظر داشته باشند، با توجه به اهمیت ایمنی و اطمینان استفاده از آسانسور،  اخذ تأییدیه ایمنی برای آسانسورهای نصب شده در ساختمان‌های تازه احداث، الزامی است، چرا که صدور گواهی پایان کار برای بنا و ساختمان، منوط به ارائه تأییدیه آسانسور به شهرداری‌ها است.
مدیرکل اداره استاندارد استان یزد یادآورشد: اعتبارتأییدیه‌های ایمنی صادر شده برای آسانسورها، یک ساله است و انجام بازرسی و اخذ تأییدیه ادواری به منظور اطمینان از تداوم شرایط ایمن در آسانسور امری ضروری است، ضمن این که مسئولیت اخذ تأییدیه ادواری،  با مالکان، مدیران و ساکنین ساختمان‌هااست.
زارع بنادکوکی در پایان گفت:هم استانی‌های عزیزمی‌توانند هنگام استفاده از آسانسور به شناسه نصب شده در داخل کابین توجه کرده و  کد ۱۰ رقمی موجود را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند، تا از اصالت شناسه و صحت عملکرد آسانسور مطمئن شوند.