پیش بینی برداشت ۱۹۰ هزار تن مرکبات از باغات استان گیلان

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان:

پیش بینی برداشت ۱۹۰ هزار تن مرکبات از باغات استان گیلان

پیش بینی برداشت ۱۹۰ هزار تن مرکبات از باغات استان گیلان

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش بینی می‌شود که امسال ۱۹۰ هزار تن مرکبات با ارزش ۱۰ هزار و ۴۵ میلیارد تومان از باغات استان برداشت شود.
به گزارش مهر، منوچهر پارسافر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سطح زیر کشت مرکبات در استان گیلان ۱۱ هزار و ۱۶۰ هکتار است، بیان کرد: پیش بینی می‌شود که امسال ۱۹۰ هزار تن مرکبات با ارزش
۱۰ هزار و ۴۵ میلیارد تومان از باغات استان برداشت شود.مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰ هزار تن یعنی بیش از ۱۰ درصد از مرکبات استان برداشت شده است، ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم که امسال ۱۰ درصد افزایش محصول در سطح استان داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ۲۶ هزار خانوار روستایی در امر برداشت مرکبات فعالیت می‌کنند، افزود: با توجه به شیوع کرونا، تمامی مرکبات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برداشت می‌شود.
پارسافر با اشاره به اینکه رودسر، املش و لنگرود بیشترین فعالان حوزه مرکبات در گیلان را دارد، اضافه کرد: با توجه به در پیش بودن شب عید، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تأمین مرکبات مردم انجام شده است.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد: اگر باغات مرکبات درجه ۲ و ۳ در استان گیلان اصلاح شود افزایش محصول را خواهیم داشت که این امر عایدات بیشتری را نصیب کشاورزان استان می‌کند.