رویای زمینی‌شدن مریخ، چه زمانی به واقعیت می‌پیوندد؟

رویای زمینی‌شدن مریخ، چه زمانی به واقعیت می‌پیوندد؟


قسمت اول
مریخ یکی از سیاره‌های کهکشان راه شیری است که کشور‌های زیادی سودای سکونت در آن را در سر می‌پرورانند و در صدد هستند که به این رویا جامه عمل بپوشانند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، زمین تنها سیاره قابل سکونت انسان که تاکنون حاکمیت خود بلامنازع خود را حفظ کرده است. اما کارشناسان هشدار غیر قابل سکونت‌ شدن زمین را در یک دهه گذشته بار‌ها و بار‌ها تکرار کرده اند به عنوان مثال هانس یوآخیم شلن هوبر، موسس انستیتوی تغییرات آب و هوایی پتسدام یکی از بلندپایه‌ترین دانشمندان جهان در زمینه تغییرات اقلیمی، در یک سخنرانی در سال ۲۰۱۷ به وضوح هشدار داد که سال ۲۰۲۰ ضرب الاجل جلوگیری از گرمایش بیش از اندازه زمین است.
کارشناسان معتقدند جنگل‌زدایی و مصرف بی‌رویه منابع می‌تواند در دو تا چهار دهه آینده به فروپاشی کامل تمدن انسانی منجر شود. بر اساس مقاله‌ای که امسال در مجله‌ Nature Scientific Reports منتشر شد، آمده است: اگر انسان به نابودی جنگل‌های جهان ادامه دهد، زمین دیگر نمی‌تواند ظرفیت چشمگیر جمعیت را تحمل کند.
تمام این هشدار‌ها برخی از کشور‌ها را به ایجاد برنامه‌های بلند پروازانه سوق داد، برنامه‌هایی از نوع سکونت در فضا. پرچمدار این نظریات ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس اکس است. ایلان در صدد است یک میلیون نفر را تا سال ۲۰۵۰ در مریخ ساکن کند.
ادامه دارد....