بدون اغماض با مقصران آبگرفتگی خوزستان برخورد شود

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد؛

رئیس قوه قضاییه گفت: موضوع آبگرفتگی در استان خوزستان برای چندمین‌بار است که اتفاق می‌افتد و لازم است به صورت جدی موضوع پیگیری شود.

بدون اغماض با مقصران آبگرفتگی خوزستان برخورد شود

رئیس قوه قضاییه گفت: موضوع آبگرفتگی در استان خوزستان برای چندمین‌بار است که اتفاق می‌افتد و لازم است به صورت جدی موضوع پیگیری شود.
به گزارش  مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه با تجلیل از شخصیت علمی و انقلابی مرحوم  آیت الله یزدی در همراهی با امام و رهبری اظهار داشت: آیت الله یزدی در دوره ۱۰ ساله مدیریت دستگاه قضا، مخلصانه و دلسوزانه گام‌های ماندگاری برداشتند که قدردان زحمات ایشان هستیم.
رئیسی دقت در آمار و ارقام در فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی را نیز مورد تأکید قرار داد و با رد برخی آمار مطرح شده درباره ورودی پرونده‌های قضائی گفت: اینکه برخی رقم پرونده‌های ورودی به قوه قضائیه را ۱۷ میلیون پرونده عنوان کرده‌اند درست نیست و مجموع پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف و دادگستری‌ها حدود ۹ میلیون فقره است.
رئیس دستگاه قضا متذکر شد «آمار ۱۷ میلیونی پرونده‌های قضائی در واقع مربوط به فرایند رسیدگی به ۲ میلیون پرونده وارده به شوراهای حل اختلاف و ۷ میلیون پرونده مفتوح در دادگستری هاست که در یک چرخه از بازپرسی و محاکم تا دیوان عالی کشور مورد رسیدگی قرار می‌گیرند».
رئیسی با بیان اینکه نتایج مطالعاتی حاصل از آمار نادرست، درست نخواهد بود، از محققان و پژوهشگران خواست که در آسیب شناسی مسائل اجتماعی و بررسی مسائل مربوط به جرم شناسی نیز به آمار دقیق مجرمین و بزه دیدگان توجه کنند؛ نه آمار نادرستی که بعضاً مطرح می‌شود.
 تأکید بر برخورد بدون اغماض با عوامل قاصر و مقصر در موضوع آب‌گرفتگی خوزستان
رئیس قوه قضائیه در واکنش به گزارش
 حجت الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با تشکر از حضور میدانی و سرکشی وی در استان خوزستان گفت: نفس حضور مسئولان در بین مردم در زمان مشکلاتشان موجب می‌شود مردم بدانند عده‌ای پیگیر مسائل آن‌ها هستند و همین امر موجب آرامش خاطر آن‌ها می‌شود.
رئیسی تأکید کرد: موضوع آب‌گرفتگی در استان خوزستان برای چندمین بار است که اتفاق می‌افتد و لازم است به صورت جدی موضوع پیگیری شود و اگر قصور، تقصیر و ترک فعل افرادی موجب بروز این شرایط شده، بدون هیچ گونه رودربایستی و اغماض برخورد شود.