ميز خبر

۰


وکيل پرونده خبر داد:

نجفي به حبس محکوم شد

وکيل مدافع محمدعلي نجفي، از صدور حکم دادگاه براي موکلش خبر داد.حميدرضا گودرزي، در گفتگو با مهر، در خصوص حکم صادره از سوي دادگاه براي محمدعلي نجفي، گفت: شعبه دهم دادگاه کيفري يک استان تهران در رسيدگي مجدد به پرونده قتل ميترا استاد، شهردار پيشين تهران را به اتهام قتل عمد به شش سال و نيم حبس محکوم کرد. همچنين دادگاه درباره ايراد جرح گلوله به دست که قبلاً قرار موقوفي تعقيب صادر شده بود، موکل را به چهار سال حبس تعزيري و نيز درباره نگهداري سلاح حکم به يک سال و 3 ماه حبس تعزيري محکوم کرده است.

وي با بيان اينکه حکم به تازگي ابلاغ شده است، گفت: قطعاً به حکم صادره اعتراض خواهيم کرد چرا که دادگاه قتل را عمد تشخيص داده است.

پکن اعلام کرد:

چين توانسته اپيدمي کرونا را تحت کنترل دربياورد

وزير خارجه چين گفت که اين کشور توانسته اپيدمي کرونا را تحت کنترل دربياورد.

به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزاري شينهوا، «وانگ يي»، وزير خارجه چين گفت که اين کشور توانسته اپيدمي کرونا را تحت کنترل دربياورد. وي همچنين از برخي کشورها که تلاش دارند وضعيت اين اپيدمي را سياسي کنند انتقاد کرد.

وي در گفت‌وگوي تلفني با همتايان خود در مجارستان و بوسني و هرزگوين، اعلام کرد که چين «توانسته با تلاش فراوان اين بيماري را تحت کنترل دربياورد.» وانگ گفت که چين در حال حاضر شاهد «ادامه تدريجي روند اقتصادي و اجتماعي است.»

وي افزود: «چين نه‌تنها توانست بر دشواري‌هاي خود فائق آيد، بلکه به ديگر کشورها نيز در مبارزه با اين ويروس کمک کرده و تجربه خود را در اختيار آن‌ها قرار داد.»وانگ در ادامه گفت: «شماري سياستمداران در برخي کشورها همچنان تلاش دارند اين ويروس را سياسي کرده و در روند کار سازمان بهداشت جهاني اخلال ايجاد کنند.»

پاکستان استفاده از ماسک را اجباري کرد

وزير بهداشت پاکستان با انتقاد از کوتاهي مردم در پايبندي به فاصله‌گذاري اجتماعي پس از لغو محدوديت‌هاي کرونايي در اين کشور، اعلام کرد: استفاده افراد از ماسک اجباري خواهد بود.

به گزارش ايرنا؛ نشست مشترک بلندپايه مقامات پاکستاني به رياست 'عمران‌خان' نخست وزير اين کشور پس از جلسه بررسي وضعيت شيوع کرونا، در اسلام‌آباد برگزار شد.

'ظفر ميرزا' وزير بهداشت و دستيار ويژه نخست وزير پاکستان اعلام کرد: با لغو محدوديت‌هاي کرونايي در مناطق مختلف کشور بايد جلوي انتقال فرد به فرد ويروس کرونا را گرفت و هرگونه سهل‌انگاري در اين زمينه مهار بيماري را سخت‌تر خواهد کرد.وي ضمن يادآوري تلاش پاکستان براي توليد داروي درمان ويروس کرونا مطابق با توافقنامه صورت گرفته با شرکت آمريکايي گيلياد، اظهار داشت: هيچ واکسني براي کرونا کشف نشده و داروي نهايي نيز در دسترس نيست بنابراين مردم بايد حداکثر احتياط را براي در امان ماندن از اين ويروس رعايت کنند.