میز خبر

۰

انتخاب رشته آزمون دستیاری فوق تخصصی تمدید شد
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: فرصت انتخاب رشته محل سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی تمدید شد.
دکتر سیدسعید هاشمی نظری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کارنامه علمی و انتخاب رشته محل سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار فوق تخصصی از ۲۱ اردیبهشت ۹۹ فعال شده است و داوطلبان از ساعت
۱۰ صبح تا ساعت ۱۳ امروز ۲۸ اردیبهشت فرصت دارند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی انتخاب رشته خود را تکمیل و یا ویرایش کنند.
به گزارش مهر، سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی سوم بهمن ماه ۹۸ به صورت تمام الکترونیک برگزار شده است و ۴۸۷ نفر از متخصصین واجد شرایط در این دوره از آزمون شرکت
کرده بودند داوطلبان مجاز می توانند در فرصت اعلام شده نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

یک مقام مسئول در سازمان دانشجویان:
مساعدت دانشگاه ها با دانشجویان خارجی برای حذف ترم
مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجویان خارجی میتوانند درخواست حذف ترم بدون احتساب در سنوات را داشته باشند، در صورت درخواست دانشگاه ها مساعدت می‌کنند.
عبدالحمید علیزاده در گفتگو با مهر درباره حذف ترم دانشجویان خارجی گفت: بسیاری از دانشجویان غیر ایرانی شاغل به تحصیل در ایران، کشور را ترک کرده و به صورت آنلاین پیگیر آموزش‌های خود هستند ولی اگر دانشجویی خواهان حذف ترم انتخابی خود باشند، دانشگاه‌ها مساعدت می‌کنند.
وی ادامه داد: بخشنامه ۲۰ بندی که وزارت علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده بود و در آن بخشنامه حذف نیم‌سال تحصیلی ۹9-۹۸ بدون احتساب در سنوات به درخواست دانشجو مجاز شده بود، مشمول دانشجویان خارجی نیز می‌شود، بنابراین دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های ایران نیز می‌توانند درخواست حذف ترم بدون احتساب در سنوات را داشته باشند.
مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان درباره نحوه برگزاری امتحانات ویژه دانشجویان خارجی نیز گفت: دانشجویان خارجی نیز بر اساس دستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم جاری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی عمل خواهند کرد.
وی ادامه داد: اگر دانشگاه‌ها بازگشایی شوند و قرار باشد امتحانات حضوری برگزار شود این دانشجویان به دانشگاه‌ها بازگشته و در امتحانات شرکت می‌کنند اما اگر دانشگاه‌ها بازگشایی شود ولی مرزها بازگشایی نشود، باید تسهیلاتی به دانشجویان خارجی در این زمینه ارائه داد.

برگزاری دوره آموزش زبان فارسی دانشگاه علامه طباطبایی در سه سطح
مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه علامه طباطبایی «آزفا» دوره آموزشی زبان فارسی را در سه سطح برگزار می ‌کند.
به گزارش دانشگاه علامه طباطبایی، مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه علامه طباطبایی «آزفا» دوره آموزشی زبان فارسی را در سه سطح برگزار می‌کند. در ادامه برگزاری سلسله نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی آنلاین و بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبایی، مرکز آموزش زبان فارسی (آزفا) دانشگاه علامه طباطبایی در نظر دارد دوره های آموزش زبان فارسی را در سه سطح مقدماتی، میانی و پیشرفته از تاریخ ۳ خرداد ماه الی ۱ مردادماه ۱۳۹۹، برگزار نماید.

آغاز ثبت‌نام مدارس شاهد از اول خرداد
برنامه زمان‌بندی ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس شاهد مشخص شد.
به گزارش ایسنا، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و سایر افراد متقاضی ثبت نام در مدارس شاهد می‌توانند از طریق سامانه "سجا" به نشانی saja.medu.ir طبق برنامه زمابندی اعلام شده برای ثبت نام اقدام کنند.بر این اساس، مهلت ثبت نام ورودی مدارس شاهد در پایه اول ابتدایی از یکم خرداد آغاز می‌شود و تا ۱۷ همین ماه ادامه دارد.همچنین ثبت نام دانش آموزان پایه هفتم از یکم تا ۱۴ تیر و پایه دهم از
 ۵ تا ۲۱ تیر خواهد بود.