بازنشستگان می‌توانند «گواهی کسر از حقوق» را مستقیما از سایت پرینت بگیرند

بازنشستگان می‌توانند «گواهی کسر از حقوق» را مستقیما از سایت پرینت بگیرند


مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: از این پس بازنشستگان و وظیفه‌بگیران می‌توانند گواهی کسر از حقوق، ضمانت کسر از حقوق و گواهی حقوق درخواستی خود را از پروفایل کاربری خود در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی (sabasrm.ir) مستقیما پرینت بگیرند.
به گزارش ایلنا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی خدامی گفت: برای دریافت گواهی لازم است نهایت دقت در تکمیل فرم‌ها به عمل آید تا اشکالی در صدور گواهی‌ها پیش نیاید. بنابراین، هرگونه اشتباه در واردکردن اطلاعات فردی یا انتخاب گواهی مورد نظر می‌تواند منجر به ردشدن درخواست بازنشستگان عزیز شود.
وی با بیان اینکه «متاسفانه طی دوماه که این شیوه اجرایی شده، حدود ۲۰۰۰ درخواست به دلیل اشتباه‌های مختلف رد شده است»، توضیح داد: در این درخواست‌ها یا آدرس کامل نبوده، یا تعداد اقساط نامتعارف بوده، یا مشخصات فردی وارد شده کامل نبوده یا مشخصات بانک به صورت دقیق وارد نشده بوده است.
خدامی ادامه داد: بیشتر این هم برمی‌گردد به روزهای ابتدایی کار و اینکه فرآیند ابطال از سوی متقاضی روی این موارد اعمال نشده است؛ در حال حاضر متقاضیان می‌توانند پیش از تایید درخواست، اطلاعات خود را اصلاح و دوباره درخواست کنند.
وی «عدم تایید درخواست» را به معنی فرصتی برای بازبینی و اصلاح درخواست خواند و گفت: پس از تایید، دیگر امکان ویرایش وجود ندارد و اگر درخواست نامعتبر باشد، ابطال خواهد شد.
مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه «بخش عمده ردشدن درخواست‌ها به این دلیل بوده که بازنشستگان اطلاعات هویتی‌شان را اشتباه وارد کرده‌اند»، افزود: اشتباه واردکردن اطلاعاتی همچون مبلغ و تعداد اقساط هم موجب ردشدن درخواست می‌شود.