وجود ۴۰ واحد فعال گلخانه در شهرستان شهرکرد

شهرستان شهرکرد با دارا بودن ۴۰ واحد فعال گلخانه‌ای به مساحت ۱۴ هکتار، بیشترین سطح گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری را دارد.

شهرستان شهرکرد با دارا بودن ۴۰ واحد فعال گلخانه‌ای به مساحت ۱۴ هکتار، بیشترین سطح گلخانه‌های چهارمحال  و بختیاری را دارد.
به باشگاه خبرنگاران جوان ، فرهاد رفیعی مدیر جهاد کشاورزی شهرکرد ضمن بازدیدی که به همراه کارشناسان اداره تولیدات گیاهی شهرستان از گلخانه‌های شهرستان داشت از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات گلخانه داران قرار گرفت و ضمن راهنمایی و ارائه راهکار مقرر شد سایر مشکلات در جلسات آتی در دستور کار قرار گیرد تا پس از بررسی ارائه طریق شود.
وي افزود:امسال به منظور توسعه واحد‌های گلخانه‌ای در این شهرستان ۴۷ پرونده مربوط به متقاضیان احداث گلخانه در سطح ۱۹ هکتار و با مبلغ یک هزار و ۶۰ میلیارد ریال به بانک کشاورزی معرفی شده است.
رفیعی اضافه کرد:از این تعداد پرونده تا کنون ۱۶ گلخانه در سطح ۴.۵ هکتار و با مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال جذب شده و
سه واحد با هزینه شخصی در سطح ۴.۱ هکتار و با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۵ درصد در حال ساخت است.
وي ادامه داد:تعداد چهار مجتمع گلخانه‌ای در شهرستان به مساحت ۵.۳۴ هکتار (سه مجتمع در دستگرد امامزاده و
یک مجتمع در سه راهی هفشجان) مجوز احداث اخذ نموده‌اند که جهت دریافت تسهیلات به مبلغ دو هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال به بانک کشاورزی معرفی شده‌اند و در حال طی مراحل اخذ تسهیلات هستند.
رفیعی در پایان خاطر نشان کرد:توسعه گلخانه‌ها از اولویت‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است و این گونه طرح‌ها می‌تواند موجب تحقق محور‌های اقتصاد مقاومتی، عملیاتی کردن شعار جهش تولید و در نهایت ایجاد زمینه اشتغال برای نیروی‌های
با انگیزه بومی شود.