تولید گوشت قرمز عشایر به ۲۰۰ هزار تن رسید

تولید گوشت قرمز عشایر به ۲۰۰ هزار تن رسید


رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: با اجرای زنجیره تولید گوشت در مناطق عشایری امروز شاهد افزایش تولید به میزان ۳۵ هزار تن توسط عشایر هستیم که از ۱۶۵ هزارتن در سال به ۲۰۰ تن رسیده است.
به گزارش ایلنا از سازمان امور عشایر ایران، شاهپور علائی‌مقدم در نشست هیات رئیسه فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی با وزیر جهاد کشاورزی، با ارائه گزارشی از وضعیت جامعه عشایری کشور اظهار داشت: بر اساس سرشماری ثبتی مبنا عشایر کوچنده کشور که امسال نتایج آن اعلام شد ۲۴۶ هزار خانوار عشایری با جمعیت بیش از یک میلیون و ۱۰۸ هزار نفر در کشور زندگی می‌‌کنند.
وی با اشاره به این که عشایر کشور در ۵۹ درصد سرزمین جفرافیای کشور پراکنده هستند و ۷۹۰ هزار هکتار از اراضی کشور را در اختیار دارند، افزود: عشایر با غیرت و تعصب به عنوان پدافند غیرعامل نقش بسیار بالایی در دفاع از مرزهای کشور دارند و سازگاری و انطباق با محیط زیست از خصلت‌های عشایر است.
علائی مقدم با بیان اینکه عشایر ۲۸ درصد دام سبک و ۴ درصد دام سنگین کشور را در اختیار دارند و سالانه ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می کنند، گفت: جامعه عشایری سالانه ۹.۷ میلیون راس دام به بازار عرضه می کنند.