زنگ خطر کاهش جمعیت در هرمزگان

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان طی نشستی همزمان با فرارسیدن ۳۰ اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت نسبت به کاهش جمعیت ابراز نگرانی کرد.

زنگ خطر کاهش جمعیت در هرمزگان


مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان طی نشستی همزمان با فرارسیدن 30 اردیبهشت ماه روز ملی جمعیت نسبت به کاهش  جمعیت ابراز نگرانی کرد.
داوید صادقی افزود :در سال های اخیر با توجه به فراز و نشیب هایی که در تحولات جمعیتی کشور پدید آمده، رویکردهایی خاصی را در پی داشته است و بعضا در مقاطعی نیز مورد غفلت واقع گردیده که برآیند آن نشان دهنده تحولات اخیر در کاهش میزان باروری و زاد و ولد می‌باشد.
 مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان در ادامه اظهار داشت: در سال 1398،  34714 مورد ولادت در استان ثبت شده است. در این مدت به طور متوسط در هرماه 2893، در هر
شبانه روز 96 و در هر ساعت 4 نوزاد در استان چشم به جهان گشوده اند. آمار ولادت ثبت شده در مدت مشابه سال 97 ، 37934 نوزاد بوده و نشان می دهد در سال 98 آمار ولادت 8.5 درصد كاهش داشته است. روند کاهشی ثبت ولادت از سال 95 آغاز شده است و درصد کاهش به شدت در حال افزایش است
وی در ادامه خاطر نشان کرد:با عنایت به روند کاهشی ولادت ها در سال‌های اخیر،  جهت جلوگیری از پیری جمعیت،  اجرای همه جانبه سیاست‌های کلی جمعیت جهت ارتقاء پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت در کشور و همچنین استان را طلب می‌کند.