استقلال به فکر بازگشت به صدر و پرسپولیس به دنبال قطع نوار تساوی ها

هفته یازدهم لیگ برتر؛

در ادامه هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال استقلال به مصاف تراکتور خواهد رفت و پرسپولیس میزبان فولاد خوزستان است.

استقلال به فکر بازگشت به صدر  و پرسپولیس به دنبال قطع نوار تساوی ها

در ادامه هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال استقلال به مصاف تراکتور خواهد رفت و پرسپولیس میزبان فولاد خوزستان است.
به گزارش فارس، در ادامه هفته یازدهم لیگ برتر امروز دوشنبه دو تیم استقلال و پرسپولیس به مصاف حریفان خواهند رفت. نگاهی به این دو مسابقه می اندازیم:
 تراکتور - استقلال؛ بازگشت آبی پوشان به صدر در تبریز یا برد قرمزپوشان؟
آبی پوشان پایتخت بعد از تساوی در دربی 19 امتیازی شدند و در رده دوم جدول قرار گرفتند و اکنون باید به مصاف تراکتور برود. استقلال در صورت برد در این مسابقه دوباره به صدر جدول لیگ برتر برمی گردد. تراکتور هم با 16 امتیاز در رده چهارم جدول ایستاده  و می‌خواهد از کورس مدعیان عقب نماند. مسعود شجاعی سرمربی تراکتور اکنون خود را هم در ترکیب اصلی قرار می دهد. در بازی با ذوب آهن هم او در ترکیب قرمزپوشان تبریزی حضور داشت و تیمش هم به پیروزی رسید.
آبی پوشان 7 هفته است که شکست نخورده اند و برای برد به تبریز می روند هرچند کارشان بسیار دشوار است. استقلال در این مسابقه میلیچ و فرشید باقری را در اختیار نخواهد داشت. میلیچ از ایران رفته و باقری هم از سوی سرمربی تیم تنبیه انضباطی شده است با این حال فکری سرمربی تیم به نظم و انضباط تیم اهمیت زیادی می‌دهد. مهدی قائدی با گلزنی در دربی 94 دوباره اعتماد به نفس خود را پیدا کرده است اما شیخ دیاباته در بازی با پرسپولیس نشان داد که با آمادگی گذشته‌اش فرسنگ ها فاصله دارد.
رشید مظاهری مقابل تیم سابقش قرار می‌گیرد و از این نظر این بازی برایش ویژه محسوب می شود.در تراکتور هم محمد عباس زاده با 5 گل زده بهترین گلزن تراکتور است. او به دلیل سابقه حضور در پرسپولیس هم انگیزه مضاعفی برای گلزنی در این مسابقه دارد. باید دید استقلال از تبریز به صدر جدول می رسد یا تراکتور با یک برد هم امتیاز استقلال خواهد شد.
 پرسپولیس - فولاد خوزستان ؛ قطع نوار تساوی‌ها؟
پرسپولیس بعد از تساوی در دربی 94 که چهارمین مساوی پیاپی سرخپوشان بود به کانون حاشیه وارد شد. گل محمدی علیه رسول پناه صحبت کرد و ویدئوی جدیدی هم از صحبت های غیر متعارف رئیس هیات مدیره پرسپولیس منتشر شد.  جدا از این بحث مدیریتی و حاشیه ای پرسپولیس بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا هنوز بردی نداشته و با 4 مساوی پیاپی امتیازهای مهمی را از دست داده است. اکنون شاگردان گل محمدی با 3 بازی کمتر و12 امتیاز در رده دهم ایستاده است. پرسپولیس تنها تیم بدون شکست لیگ برتر است و می خواهد نوار مساوی های متوالی اش را در بازی با فولاد قطع کند.
فولاد خوزستان هم دو مساوی متوالی داشته و با 15 امتیاز در رده هفتم قرار دارد. فولاد در خانه در آخرین مسابقه اش مقابل مس رفسنجان در ثانیه های پایانی برد را با مساوی عوض کرد. زوج فرشاد احمدزاده و پاتوسی زوج خطرناک فولادی است ضمن اینکه پریرا هم یک مهاجم زهردار محسوب می شود. خط دفاع پرسپولیس روز سختی را تجربه خواهد کرد اما پرسپولیس اگر بتواند از موقعیت های گلزنی که خلق می کند برد دور از دسترسش نخواهد بود به شرطی که بازیکنانش قدر موقعیت های گلزنی را بدانند و مثل دربی 94 سه چهار موقعیت خوب گلزنی را هدر ندهند.
اسامی داوران دو دیدار از هفته یازدهم
 دوشنبه ۲۹ دی ۹۹
پرسپولیس – فولاد خوزستان ساعت 16:40
محمد حسین زاهدی فرد- علی میرزابیگی – فرزاد بهرامی – علی اکبر نوری    
کمک داور اضافی ۱ و ۲ : سید رضا مهدوی – علی بای      
ناظر: رحیم رحیمی مقدم      
تراکتور – استقلال     ساعت 14:30
بیژن حیدری- حسن ظهیری – سید یعقوب حجتی – محمد رضا مدیر روستا  
کمک داور اضافی ۱و۲ : کوپال ناظمی – مرتضی منصوریان        
ناظر: حسن کامرانی فر