تغییر برنامه تیم ملی تنیس روی میز برای ورود به المپیک

برنامه آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک در سطح آسیا و جهان با یک هفته تاخیر نسبت به زمان مقرر اولیه آغاز شده و با تغییراتی نسبت به قبل پیگیری می‌شود.


برنامه آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک در سطح آسیا و جهان با یک هفته تاخیر نسبت به زمان مقرر اولیه آغاز شده و با تغییراتی نسبت به قبل پیگیری می‌شود.
به گزارش مهر، جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز پیش از این ۲۲ بهمن ماه را به عنوان زمان مقرر برای آغاز اردوی آماده سازی تیمش مقرر کرده بود اما این زمان به دلیل جا به جایی های اعمال شده در زمان مرحله برگشت لیگ باشگاهی کشور و رقابت‌های گزینشی در منطقه قاره، به تعویق افتاده است.
پیش از این ۱۹ تا ۲۱ اسفندماه به عنوان زمان برگزاری مرحله برگشت لیگ برتر تنیس روی میز تعیین شده بود اما طبق تصمیم جدید اتخاذ شده در فدراسیون، برگزاری این مرحله مسابقات به بازه زمانی ۲۴ تا ۲۶ اسفندماه موکول شده است. همچنین قرار بود رقابت‌های گزینشی المپیک در سطح قاره آسیا ۲۳ تا ۲۵ اسفندماه برگزار شود اما طبق اعلام کنفدراسیون آسیا، این رقابت‌ها به تعویق افتاده و ه بعد از مسابقات گزینشی جهانی (۲۶ تا
 ۲۸ اسفندماه) در قطر برگزار می‌شود.
بر همین اساس زمان آغاز اردوی آماده سازی تیم ملی تنیس روی میز از ۲۲ بهمن ماه به ۲۷ بهمن ماه موکول شود. قرار این بود این اردو به خاطر شباهت شرایط جوی ماهشهر با قطر که میزبان مسابقات انتخابی است در این شهر برگزار شود اما سرمربی تیم ملی به خاطر تعویق زمان آغاز اردوی تیمش و به منظور جلوگیری از اتلاف وقت - برای سفر به ماهشهر و بازگشت از آن - تصمیم به پیگیری تمرینات در تهران گرفته است.
تیم ملی تنیس روی میز طبق برنامه از پیش تعیین شده ۵ اسفندماه عازم قطر می‌شود. قرار بود تا پیش از این اعزام، اردونشینان اردوی مشترکی با مجارستان داشته باشند اما تشکیل این اردو هم به دلیل درگیری مجارستانی‌ها با مسابقات باشگاهی کشورشان و پاسخ منفی آنها برای سفر به تهران منتفی شده است.
ملی پوشان تنیس روی میز ایران در قطر و پیش از شرکت در مسابقات گزینشی المپیک در دو پروتور جهانی شرکت خواهند کرد. این تورنمنت‌ها به نام «کانتندر» و «استار کانتندر» به ترتیب ۱۳ تا ۱۶ و ۱۸ تا ۲۲ اسفندماه برگزار می‌شود. قبل از هر یک از این پرو تورها، یک پیش مسابقه (پری راند) برگزار می‌شود تا بازیکنان به واسطه حضور در آنها بتوانند مجوز شرکت در پرو تورها را کسب کنند. پیش مسابقات پرو تور کانتندر ۱۰ تا ۱۲ اسفندماه و پیش مسابقه پرو تور استار کانتندر ۱۶ تا ۱۷ اسفندماه برگزار می‌شود.
ایران در هر دو بخش مردان و بانوان در مسابقات گزینشی المپیک در سطح جهانی و آسیایی شرکت می‌کنند. نوشاد و نیما عالمیان در بخش مردان و ندا شهسواری و شیما صفایی در بخش بانوان نمایندگان اعزامی به این مسابقات خواهند بود.