احیای فرش راور کرمان با ۱۰۰۰ شغل برکت

مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد؛

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)از احیای فرش راور کرمان با طرح‌های اشتغال‌زایی این بنیاد خبر داد.

احیای فرش راور کرمان با ۱۰۰۰ شغل برکت

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)از احیای فرش راور کرمان با طرح‌های اشتغال‌زایی این بنیاد خبر داد.
به گزارش آفرينش به نقل از روابط عمومي بنياد بركت، امیرحسین مدنی با اعلام این مطلب و با اشاره به حضور فعال و پررنگ بنیاد برکت در شهرستان راور افزود: تا به امروز 490 طرح اشتغال‌زایی در رسته فرش دستبافت در راور به بهره‌برداری رسیده که باعث ایجاد یک‌هزار و 47 فرصت شغلی در این شهرستان شده است.
وی اظهار داشت: میزان حجم سرمایه‌گذاری کل برای راه‌اندازی 490 طرح اشتغال‌زایی برکت در راور 441 میلیارد ریال است.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، 462 طرح اشتغال‌زایی این بنیاد در شهرستان راور به بانوان اختصاص پیدا کرده است.
مدنی خاطرنشان کرد: شبیه‌سازی، تقلب‌بافی، تغییر فرهنگ و نداشتن صرفه اقتصادی باعث شده بود بافت فرش در راور کرمان با رکود مواجه شود که طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت باعث بازگشت رونق به این حوزه شده و در حال حاضر بسیاری از زنان و جوانان شهر به قالی‌بافی مشغول هستند.
وی با تاکید بر تکمیل زنجیره تولید فرش راور به عنوان یک برند گفت: بنیاد برکت در حوزه‌های تامین مواد اولیه، معرفی پشتیبان، ارائه خدمات جانبی و بازاریابی محصول نهایی جهت تشکیل و تکمیل زنجیره تولید فرش در راور فعال است. در همین راستا و برای اولین بار، دو کارگاه رنگرزی و پرداخت قالی در این شهر آغاز به‌کار کرده‌اند.
مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: همچنین
چهار کارگاه قالی‌بافی در راور مشغول به فعالیت هستند که یکی از این کارگاه‌ها توسط یکی از اساتید دانشگاه فرش این شهرستان راه‌اندازی شده و افراد مشغول در این کارگاه هم فارغ‌التحصیلان و دانشجویان همین دانشگاه هستند. در این کارگاه علاوه بر بافت، مرمت و پرداخت قالی هم انجام می‌شود.
 راه‌اندازی 2 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و روستایی استان کرمان
مدیرعامل بنیاد برکت همچنین با اشاره به راه‌اندازی 2 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و روستایی استان کرمان در هفته گذشته خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی باعث ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار برای 6 هزار نفر در مناطق
کم برخوردار استان کرمان شده است.
مدنی با اشاره به فعالیت 18 مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در استان کرمان افزود: 7 شهرستان راور، کوهبنان، فهرج، ریگان، نرمانشیر، رودبار جنوب و عنبرآباد و 120 روستا در این استان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت قرار دارند.
وی یادآور شد: یک‌هزار و 36 طرح اشتغال‌زایی دیگر نیز در مناطق محروم استان کرمان در شرف راه‌اندازی است که ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای بیش از 3 هزار و 100 متقاضی را به دنبال خواهد داشت.