خبر

۰

شهردار جدید شهر دهق معرفی شد
اصفهان –بهروز راعی
استاندار اصفهان با صدور حکمی مهندس عزیزی را به عنوان شهردار جدید شهر دهق معرفی کرد.  
به گزارش خبرنگار ما از اصفهان،  در مراسمی که با حضور معاون استاندار اصفهان و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد، مدیرکل دفتر امور شوراهای شهر و روستای استانداری اصفهان، بخشدار منطقه مهردشت ،امام جمعه ، اعضای شورای شهر، ریاست دادگاه مهردشت و جمعی از مسئولین و معتمدین شهر دهق، برگزار شده بود، ضمن قرائت حکم انتصاب شهردار جدید، مهندس محمد علی عزیزی به عنوان شهردار جدید شهر دهق معرفی شد.
 در این مراسم، معاون استاندار اصفهان و فرماندار ویژه شهرستان
نجف آباد با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و جمعی در راستای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا بر ضرورت تعامل و ارتباط سازنده و استفاده از همه ی ظرفیت های شهر برای ارتقا و شکوفایی آن اشاره نمود.
 دکتر مجتبی راعی معاون استاندار اصفهان و فرماندار ویژه شهرستان نجف آباد در ادامه ضمن تقدیر از مهندس طباطبایی شهردار سابق این شهر و آقای کریم کوهستانی سرپرست موقت این شهرداری، به آقای مهندس محمد علی عزیزی به عنوان شهردار جدید شهر دهق که به عنوان شهر هنر و صنعت و دار الخیرین شناخته می‌شود،  تبریک گفت.
دکتر راعی خواستار اهتمام ویژه شهرداری به خدمت صادقانه و خالصانه به مردم و تلاش شبانه روزی برای توسعه ، عمران و رفع مشکلات مردم و ایجاد رفاه و آسایش و آرامش برای شهروندان شد و گفت: شهر دهق با پتانسیل بالای موجود اجتماعی و اقتصادی ، از ظرفیت‌های بالقوه زیادی برای توسعه بیش از پیش و رونق شهرسازی و گسترش خدمات و رفاه دارد که امیدواریم همچون گذشته با حمایت مردم و خیرین شاهد افزایش ضرب آهنگ توسعه و عمران  این شهر باشیم.
مهندس علی اصغر ذاکری هرندی مدیر کل محترم دفتر شهری و شوراهای اسلامی استانداری نیز در این مراسم در سخنانی بر ضرورت
برنامه ریزی لازم جهت تامین درآمدهای پایدار برای شهر و جذب مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه ها تاکید نمود .
وی ابراز امیدواری کرد به پشتوانه تجربیات مهندس عزیزی، شاهد تسریع در خدمت رسانی و توسعه و آبادانی شهر باشیم.
شایان ذکر است مهندس عزیزی تاکنون در مسئولیت‌های مختلف در شهرداری‌های مناطق ۲، ۴و ۵ اصفهان، سرپرست و معاون شهرسازی و معماری شهرداری شاهین شهر ،  معاونت شهرسازی و معماری شهرهای مبارکه و نجف آباد خدمت داشته است.
شهر دهق از توابع شهرستان نجف آباد، با درجه شهرداری ۷  با جمعیتی بیش از ۱۵هزار نفر از مهمترین شهرهای غرب استان اصفهان می‌باشد.

توسط حوزه هنری استان البرز ؛
برگزاری کارگاه مجازی آشنایی با «تئاتر شورایی»

کرج-خاکپور
به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، کارگاه مجازی آشنایی با «تئاتر شورایی» توسط حوزه هنری استان البرز برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار آفرینش به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان البرز؛ ایمان اردی‌زاده، مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری البرز ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری استان البرز به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی کارگاه مجازی آشنایی با «تئاتر شورایی» را ویژه علاقمندان به نمایش به صورت آنلاین برگزار می‌کند.
«تئاتر شورايي» که به نوعی زیر مجموعه تئاتر محیطی می‌باشد، روشی کاربردی-آموزشي است كه با اهداف تعليمي و تربيتي محيط‌هاي آموزشي كاملاً در انطباق است. این روش براساس آموزش تعاملی و کنش‌انگیز نوآموز و معلم است که نوآموز را صرفاً ظرفی برای انباشت اطلاعات نمی‌بیند بلکه هنرجو خود را محق می‌داند در این امر نمایشی، آموزشی مداخله کند.
این کارگاه مجازی با حضور جمال میرجعفری (پژوهشگر و مدرس کارگاه‌های آشنایی با بازی‌های نمایشی، تکنیک‌های نمایش خلاق، تئاتر شورایی، هنرهای نمایشی، تئاتر کودک و نوجوان و بازیگری) و هنرمندان استان البرز روزهای پنج‌شنبه 28 و جمعه 29 فرودین ماه ساعت 19 و 21:30 به صورت آنلاین برگزار می‌شود.
علاقمندان جهت حضور در این کارگاه می‌توانند از طریق کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام حوزه هنری البرز به آدرس artalborz@ به گروه مجازی کارگاه ملحق شوند.

معاون محیط زیست اردبیل:
صنایع آلاینده در اردبیل به ۱۱ مورد رسید

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل گفت: با کاهش سه مورد از صنایع آلاینده، این تعداد از واحدها در استان اردبیل به ۱۱ مورد رسید.
به گزارش مهر، رامین جمشیدی در کمیته عوارض آلایندگی زیست محیطی اردبیل عنوان کرد: پیش از این صنایع آلاینده استان اردبیل
۱۴ مورد شناسایی شده بود که اخیراً این تعداد از صنایع آلاینده سه مورد کاهش یافته است.
به گفته وی طبق موازین قانونی صنایع آلاینده باید یک درصد از میزان فروش خود را به عنوان عوارض ایجاد آلایندگی پرداخت کنند.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل یادآور شد: با برگزاری جلسه کمیته عوارض آلایندگی زیست محیطی، در پایان هر فصل از سال فهرست صنایع دارای آلایندگی بررسی شده و اقدامات لازم در این خصوص اجرایی می‌شود.
جمشیدی اضافه کرد: چنانچه واحدی در دوره‌های گذشته آلاینده باشند، اگر اقدامات اصلاحی را انجام داده و کارشناسان نیز بعد از بازدید موارد اصلاح شده را تأیید کنند نسبت به حذف واحد تولیدی از فهرست واحدهای آلاینده اقدام خواهد شد.به گفته وی پس از دریافت گزارش کارشناسی و انجام نمونه برداری‌های لازم توسط آزمایشگاه دستورالعمل‌های لازم ابلاغ می‌شود؛ همچنین صاحبان مشاغل ملزم به رعایت موازین و چارچوب‌های زیست محیطی تعیین شده هستند.