خبـــرنامه

۰

خطر جدید ۲۹۰ هزار دلاری بیخ گوش استقلال
یکی از شاکیان خارجی استقلال، بویان نایدنوف است. بازیکنی که کوچک‌ترین کارایی برای آبی‌پوشان پایتخت نداشت و اساساً معلوم نشد چرا به جمع استقلالی‌ها پیوست ولی متأسفانه حالا او هم در زمره افرادی است که رقم قابل توجهی را از استقلال طلبکار است. بویان در شکایت‌نامه خودش به فیفا خواهان دریافت ۲۹۰ هزار دلار شد ولی مسئولان باشگاه استقلال اسفندماه اعلام کردند مدارک مورد نظر خودشان را ارسال کرده‌اند و قرار است پرونده در دادگاه عالی ورزش (CAS) مورد بررسی قرار بگیرد. استقلالی‌ها تأکید داشتند این بازیکن حداکثر ۱۰۰ هزار دلار طلب دارد و حاضر نیستند پول بیشتری به او بپردازند. در همین خصوص شنیده شده شاکی اروپایی استقلال مدارک جدیدی تهیه کرده و می‌خواهد در اختیار دادگاه عالی ورزش بگذارد. مدارکی که امیدواریم مقامات باشگاه استقلال نیز هرچه سریع‌تر پیرامون آن‌ها واکنش نشان دهند و از طریق وکلای مجرب قضیه را دنبال کنند تا در این شرایط سخت و بحرانی، ارز کمتری از مملکت خارج شود.

اولویت پرسپولیس؛
درهای خروج را ببندید

پرسپولیس در آغاز لیگ بیستم ۶ سهمیه لیگ برتری برای جذب بازیکن دارد. سهمیه‌ای که به نظر می‌رسد از حالا تکلیفش مشخص شده است.
۱. دروازه‌بان
علیرضا بیرانوند در پایان فصل به آنتورپ بلژیک می‌رود و باید جای او را یک دروازه‌بان حرفه‌ای پر کند و یکی از ۶ سهمیه لیگ برتری پرسپولیس قطعاً به این پست اختصاص خواهد داشت که اهمیت زیادی دارد و نمی‌شد با انتخاب بازیکنان بدون تجربه در این شرایط ریسک کرد.
۲. دفاع راست
با رفتن حسین ماهینی و آدام همتی پرسپولیس حتی برای دفاع راستش بازیکن ذخیره ندارد و تازه با این حال شیری نتوانسته رضایت مربیان را جلب کند و جذب یک مدافع راست از نان شب هم برای تیم یحیی در لیگ بیستم واجب‌تر است.
۳. دفاع چپ
محمد نادری قرضی در پرسپولیس بازی می‌کند و باشگاه بلژیکی خواهان بازگشت او شده است. جای خالی نادری ملی‌پوش را قطعاً نمی‌شود با بازیکنان لیگ یکی یا رده‌های پایه پر کرد و این موضوع وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که محمد انصاری فصل گذشته رباط صلیبی پاره کرده و هر لحظه ممکن است دوباره مصدوم شود.
۴ و ۵. مهاجم سایه
استوکس و اوساگونا آمدند تا در نقش مهاجم سایه علیپور بازی کنند، اما در سایه علی گم شدند. استوکس که رفته و تکلیفش معلوم نیست و اوساگونا هم در حد انتظار ظاهر نشده و به احتمال زیاد در پایان فصل رفتنی است. جذب دو بازیکن به جای اوساگونا و استوکس خیلی ضروری است تا مشکل گلزنی در خط حمله رفع شود و مثل نیم‌فصل گذشته احتمالاً یحیی دو سهمیه خریدش را به جذب یار کمکی مهاجم نوک اختصاص می‌دهد.
۶. مهاجم نوک
علیپور پیش از لیگ نوزدهم ساز جدایی را کوک کرد، اما مشتری دست به نقد نداشت ولی اگر پرسپولیس می‌خواهد از او درآمدزایی کند، باید بی‌خیال بهترین گلزنش در فصل بعد بشود و دنبال جایگزین برای او باشد. البته علیپور هم پافشاری کرده که می‌خواهد برود و یک سهمیه خرید بازیکن هم باید برای جایگزینی او در نظر بگیرند.
جدا از این بازیکنانی که نام بردیم، می‌گویند یحیی لیست خروجی دارد و بازیکنانی مثل بشار رسن و شجاع خلیل زاده هم پیشنهاد خارجی دارند. با این حال یحیی بهتر است بی‌خیال لیست خروجی شود و جلوی تغییرات زیاد را بگیرد، چون تیم‌های دیگر لیگ برتری تجربه خوبی از نقل و انتقالات پرشمار ندارند و مثالش همین استقلال که چند فصلی است در شروع لیگ به مشکل می‌خورد. پرسپولیس باید در‌های خروجی باشگاه را ببندد و از حالا به فکر حفظ نفرات تیم صدرنشین باشد تا در فصل نقل و انتقالات تابستانی کمتر درگیر شود.

عواقب لایو جنجالی؛
ستاره پرسپولیس با تیم قطری توافق کرد؟

ستاره عراقی تیم فوتبال پرسپولیس در یک لایو با شبکه تلویزیونی قطری شرکت کرد که پرسش مجری جنجال به وجود آورد.
بشار رسن سومین فصل حضورش در تیم پرسپولیس را پشت سر می‌گذارد. او که عملکرد خوبی با پیراهن سرخ ها داشته، در پایان فصل قراردادش به اتمام خواهد رسید و با وضعیت فعلی احتمال جدایی وی وجود دارد چرا که پرسپولیسی ها بدقولی های مختلفی را در قبال این بازیکن خوش تکنیک انجام داده‌اند.
رسن در برنامه «فالوور» تلویزیون قطری حضور یافت و درباره موضوعات مختلف اظهار نظر کرد. بشار که این روزها در عراق به سر می‌برد، بارها در برنامه های این چنینی شرکت کرده اما صحبت های مجری در برنامه  جنجال های زیادی را ایجاد و شایعه جدایی بشار را پررنگ‌تر کرد.
مجری در آخرین دقایق این برنامه پرسید که آیا فصل بعد به پیشنهاد قطری ات پاسخ مثبت می‌دهی؟ رسن از پاسخ به این پرسش طفره رفت و خندید که در ادامه این مجری قطری گفت: امیدوارم فصل بعد در تیم قرمزپوش قطر حضور داشته باشی. بشار دوباره خندید و گفت انشالله به آن‌جا می‌آیم و تو را از نزدیک می‌بینم.
با توجه به این صحبتی که مطرح شد، به نظر می‌رسد که هافبک عراقی پرسپولیس پیشنهادی از تیم الریان یا الدحیل را در جیب دارد که می‌تواند حداقل از نظر مالی انتقال بزرگی برایش به حساب بیاید.
اتفاق عجیب این که او نزدیک به یک سال هیچ دریافتی ای از باشگاه پرسپولیس نداشت و حالا میزان بسیار کمی از حقوقش را گرفته. نکته جالب این است که بشار برخلاف دیگر خارجی ها مشکل بانکی در زمینه دریافت ندارد و سرخ ها چنین بهانه ای نیز در قبال پرداخت دستمزد او ندارند و می‌توانند به صورت دستی نیز حقوقش را بپردازند.
او در لایو اینستاگرامی چند روز پیش هم اولویتش را پرسپولیس دانست اما اعلام کرد که این موضوع به حل مشکل مالی اش در پرسپولیس و پیشنهاد آینده قرمزها بستگی دارد.