شیر و چای را مخلوط نکنید

شیر و چای را مخلوط نکنید

یک پزشک مصری گفت: چای حاوی اسیدی است که باعث از بین رفتن کلسیم می‌شود و در صورت اضافه شدن به شیر، ارزش تغذیه‌ای این محصول لبنی از بین می‌رود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مصرالیوم، دکتر منال عزالدین، متخصص صنایع غذایی در مصر اظهار کرد:افزودن کاکائو یا چای به شیر خاصیت آن را از بین می‌برد و به بدن فایده‌ای نمی‌رساند.
عزالدین افزود: تحقیقات علمی می‌گوید چای حاوی اسیدی است که باعث از بین رفتن کلسیم و چربی‌ها می‌شود؛ بنابراین در صورت اضافه شدن به شیر، بدن از خواص آن به عنوان منبع کلسیم بهره نمی‌برد، زیرا کاکائو حاوی موادی است که با کلسیم ترکیب و باعث سنگ کلیه می‌شود.این پزشک مصری ادامه داد: این واکنش‌ها در مورد افزودن توت فرنگی، پرتقال یا انبه به شیر نیز وجود دارد اما افزودن موز به شیر، ارزش غذایی آن را حفظ می‌کند.
او بیان کرد: شیر تقویت کننده استخوان‌ها، دندان‌ها، منبع انرژی و تقویت سیستم ایمنی بدن است. آنچه شیر طبیعی را از سایر لبنیات متمایز می‌کند این است که حاوی مقدار کلسیم لازم برای ساخت استخوان‌ها و دندان‌های سالم است، علاوه بر این یک فنجان شیر طبیعی حدود ۸ گرم چربی برای بدن فراهم می‌کند.