وقتی در پراید راحت‌تر از در خانه باز می‌شود!

استاندار تهران، گفته است ماهانه ۱۰۰۰ خودروی پراید در تهران سرقت می‌شود. البته این افزایش میزان سرقت تنها محدود به پراید نمی‌شود، انواع سرقت‌های آسان افزایش یافته است؛ زیراکه تمام این نوع سرقت‌ها از کیف و گوشی‌زنی و انواع قاپ‌زنی، خیلی راحت‌تر از بالا رفتن از دیوار خانه مردم است. اما نکته مسئله جالب توجه این است که به جز مسئله کیفیت پائین این خودرو که استاندارد بدان اشاره کرده، ماجرا بیشتر برمی‌گردد به تغییر شیوه و رویکرد سارقان. مدتی است سارقان دیگر علاقه‌ای به سرقت‌های سنگین از منازل مردم ندارند و زحمت بالارفتن از دیوار و بازکردن و شکستن قفل درخانه‌ها را به خود نمی‌دهند، آن‌هم در جایی‌که اغلب مردم، منازل خود را به درهای ضد سرقت مجهز کرده‌اند، و باز کردن در خانه ها از باز کردم در پراید برای سارقان زحمت بیشتری دارد. در واقع باز کردن در پراید که طبعا بازمی‎گردد به کیفیت پائین این خودرو، راحت‎ترین کار برای سارقانی است که حتی بدنه خودرو را نمی‎خواهند و فقط در جست‎وجوی لوازم و قطعات یدکی پراید هستند.زیرا با گران شدن بی‌منطق این خودرو، پراید دارانی که خودروی‌شان نیاز به تعمیر دارد، بیشتر به دنبال قطعات هستند و قطعات دست اول هم طبعا در کنار خودرو، گران شده‌اند.

وقتی در پراید راحت‌تر از در خانه باز می‌شود!

استاندار تهران، گفته است ماهانه 1000 خودروی پراید در تهران سرقت می‌شود. البته این افزایش میزان سرقت تنها محدود به پراید نمی‌شود، انواع سرقت‌های آسان افزایش یافته است؛ زیراکه تمام این نوع سرقت‌ها از کیف و گوشی‌زنی و انواع قاپ‌زنی، خیلی راحت‌تر از بالا رفتن از دیوار خانه مردم است. اما نکته مسئله جالب توجه این است که به جز مسئله کیفیت پائین این خودرو که استاندارد بدان اشاره کرده، ماجرا بیشتر برمی‌گردد به تغییر شیوه و رویکرد سارقان. مدتی است سارقان دیگر علاقه‌ای به سرقت‌های سنگین از منازل مردم ندارند و زحمت بالارفتن از دیوار و بازکردن و شکستن قفل درخانه‌ها را به خود نمی‌دهند، آن‌هم در جایی‌که اغلب مردم، منازل خود را به درهای ضد سرقت مجهز کرده‌اند، و باز کردن در خانه ها از باز کردم در پراید برای سارقان زحمت بیشتری دارد. در واقع باز کردن در پراید که طبعا بازمی‎گردد به کیفیت پائین این خودرو، راحت‎ترین کار برای سارقانی است که حتی بدنه خودرو را نمی‎خواهند و فقط در جست‎وجوی لوازم و قطعات یدکی پراید هستند.زیرا با گران شدن بی‌منطق این خودرو، پراید دارانی که خودروی‌شان نیاز به تعمیر دارد، بیشتر به دنبال قطعات هستند و قطعات دست اول هم طبعا در کنار خودرو، گران شده‌اند.       
امنیت خودروها یکی از چالش‎برانگیزترین مسئله‌ها در خودرو‌های امروزی است ولی این موضوع با خودروهای داخلی بیگانه بوده و در طی این چند سال توجهی بسیار کمی به آن‌ شده و آن‌چه صرفا امروزه شاهد آن هستیم، بالا رفتن تیراژ خودروهای کم‌امنیت و حذف امکانات ایمنی از خودروهاست که البته ایمنی خودروهای دیگر داخلی نیز همانند پراید بسیار ضعیف بوده و هیچ تطابقی با معیارهای امروزی ندارند.