شرایط بیماری در استان خوزستان پیچیده‌تر شده است

احتمال اعمال تعطیلی دو هفته‌ای خوزستان؛

با گسترش شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا، شرایط بیماری در استان خوزستان پیچیده‌تر شده است. بار سنگین مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها یکی پس از دیگری، موجب نگرانی بیشتر شده است.

شرایط بیماری در استان خوزستان پیچیده‌تر شده است

با گسترش شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا، شرایط بیماری در استان خوزستان پیچیده‌تر شده است. بار سنگین مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها یکی پس از دیگری، موجب نگرانی بیشتر شده است.
 در این وضعیت، مسئولان استان خوزستان پیشنهاد تعطیلی و قرنطینه دو هفته‌ای را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارائه کردند که این پیشنهاد در جلسه روز شنبه ستاد رد شد. با این وجود مجمع نمایندگان خوزستان و استانداری و دانشگاه‌های علوم پزشکی همچنان پیگیر موافقت ستاد ملی با این پیشنهاد برای مدیریت بیماری در سطح استان خوزستان هستند.
  دبیر شورای سلامت شهرستان: اهواز به مرز وضعیت سیاه رسیده است
دبیر شورای سلامت اهواز با اشاره به روند افزایشی بیماری، گفت: روند و شدت بیماری در اهواز به گونه‌ای است که اگر در طیف رنگ‌بندی، رنگ سیاه نیز وجود داشت‌ می‌توانستیم بگوییم اهواز به مرز وضعیت سیاه رسیده است.
 دکتر مهران احمدی‌بلوطکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روند بیماری در خوزستان و شهرستان اهواز یکباره با شیب تندی مواجه شد؛ روزانه موارد بیماری بیشتر می‌شود و روز گذشته نیز نسبت به روز قبل صددرصد افزایش یافته است.
 وی افزود: روند و شدت بیماری در اهواز به گونه‌ای است که اگر در طیف رنگ‌بندی، رنگ سیاه نیز وجود داشت‌ می‌توانستیم بگوییم اهواز به مرز وضعیت سیاه رسیده است.
 احمدی‌بلوطکی با اشاره به علت اصلی وضعیت کنونی اهواز، افزود: پس از آبی شدن وضعیت اهواز، مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کنار گذاشتند.
 وی با بیان اینکه مردم باید دورهمی‌ها را فراموش کنند، تصریح کرد: وضعیت کنونی، نتیجه تجمعات دو هفته گذشته در پارک‌ها و نشست‌ها و دورهمی‌ها است.
 دبیر شورای سلامت اهواز تصریح کرد: زمانی می‌توانیم این پیک را کنترل کنیم که علاوه بر رعایت دستورالعمل‌ها، شهری خلوت داشته باشیم.
  استاندار: احتمالا تعطیلی دو هفته‌ای برای خوزستان اعمال می‌شود
استاندار خوزستان در خصوص اعمال قرنطینه در خوزستان و طرح پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای استان در ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: به احتمال زیاد تعطیلی دو هفته‌ای برای خوزستان اعمال می‌شود تا از روند شیوع کرونا در استان جلوگیری شود.
قاسم سلیمانی‌ دشتکی در گفت‌وگو با ایسنا، با تشریح آخرین اقدامات انجام‌شده در خوزستان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در شرایط فعلی، ادارات و سازمان‌ها بر اساس آنچه برای آن‌ها تصمیم‌گیری شده است، باید حداکثر با یک‌سوم نیروهای خود فعال باشند و کارکنان نباید بیشتر از این حد در ادارات و سازمان‌ها حضور داشته باشند.
 وی افزود: به ادارات و سازمان‌ها تکلیف شده به افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و زنان باردار مرخصی بدهند یا با دورکاری، از ظرفیت آن‌ها استفاده کنند.