اجرای عملیات اصلاحی و تعمیر دوخط لوله جریانی در نفت و گاز آغاجاری

با هدف توليد ايمن و پايدار و جلوگيری از آلودگی‌های زيست محيطی انجام گرفت؛

رئیس عملیات بهره برداری شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری از انجام عملیات اصلاحی و تعمیر خطوط لوله جریانی در راستای پایداری تولید و جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی خبر داد.

اهواز-محمدي
رئیس عملیات بهره برداری شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری از انجام عملیات اصلاحی و تعمیر خطوط لوله جریانی در راستای پایداری تولید و جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاري، مهندس منوچهر قنواتی با اعلام این خبر بیان کرد:یکی از مباحث مهم در حوزه تولید نفت و‌گاز صیانت از تاسیسات، خطوط لوله جریانی و همچنین محیط زیست پیرامون این تاسیسات است که با توجه به شرایط عملیاتی، اقدامات اصلاحی و تعمیرات متعددی از سوی همکاران عملیات بهره برداری با مشارکت سایر ادارات در شرکت انجام می‌شود.
منوچهر قنواتی ادامه داد:تعمیر و بازسازی خط لوله ۳۰ اینچ گاز خروجی واحد بهره برداری شماره یک آغاجاری با مشارکت و همکاری اداره تعمیرات و نگهداری خط لوله، تعمیر و بازسازی خط لوله ۸ اینچ گاز کمربندی آغاجاری را از جمله اقداماتي برشمرد که در این خصوص انجام شدند.
وی درخصوص تعمير و بازسازی خط لوله 8 اينچ افزود:اين عمليات با هدف جلوگیری از توقف تولید در میدان نفتی آغاجاری، همچنین جلوگیری از آسیب به محیط زیست و مناطق مسکونی مجاور تاسیسات، از طريق شناسایی و اولویت‌بندی نقاط بحرانی صورت گرفت و بیش از ۱۸ نقطه آن ایمن‌سازی شد.
منوچهر قنواتی همچنین اجرای فاز اول تعمیر خط لوله ۳۰ اینچ ورودی توربین‌های واحد شماره  3  آغاجاری را از دیگر اقدامات این مجموعه دانست و عنوان کرد:به دلیل مجاورت اين خط لوله با دیواره بتونی امکان تعمیر میسر نبود و جهت تعمیر نقطه اشاره شده، برنامه تخریب دیواره 
و جابجایی فن‌ها در برنامه قرار گرفت و با كمك گرفتن از شرکت‌های بخش خصوصی و نظارت دقیق همکاران اين اقدام نيز با موفقیت انجام شد.
مهندس قنواتی با اشاره به مباحث زیست‌محیطی گفت:از اولویت‌های اصلی مجموعه شرکت آغاجاری مباحث زیست محیطی است که در همین جهت شناسایی بهتر، دقیق و پیداکردن محل آسیب دیدگی خطوط لوله در واحد‌های بهره‌برداری شماره ۱ تا ۵ آغاجاری با تلاش  سرپرستان واحدها و نیروهای تحت پوشش، کلیه خطوط نقاط ریسک و خطر به طور کامل شناسایی شده اند و در اولویت تعمیر قرار دارند.
مهندس قنواتی ضمن قدردانی از تلاش همه همکاران در ادارات مختلف شرکت که همکاری لازم را در اجرای این عملیات‌ها داشتند گفت:کارشناسان اداره بهره‌برداری در تمامی تاسیسات آمادگی لازم را جهت رفع مشکلات و چالش‌های پیش رو در راستای تولید پایدار و ایمن و بازگشت به تولید حداکثری را دارند.