توافق وزارت صمت و دانشگاه فنی وحرفه ای برای حضور دانشجویان در صنعت

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سه تفاهم نامه وزارت علوم و وزارت صمت گفت: دانشجویان فنی و حرفه ای براساس این تفاهم نامه وارد محیط واقعی کار می شوند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سه تفاهم نامه وزارت علوم و وزارت صمت گفت: دانشجویان فنی و حرفه ای براساس این تفاهم نامه وارد محیط واقعی کار می شوند.
به گزارش مهر، مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مابین وزارت صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور دکتر برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت و دکتر صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در راستای بهره‌گیری بهینه از امکانات موجود و در جهت تحقق اهداف مشترک و توسعه همکاری‌ها در زمینه فعالیت‌های آموزش‌های کاربردی و پژوهشی علمی به صورت مجازی برگزار شد.
قبادیان گفت: در گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت 
علوم تحقیقات و فناوری سه تفاهم نامه داشت که مورد اول آن درباره گذراندن فرصت مطالعاتی پسا دکتری توسط اساتید در صنعت بود که مقام معظم رهبری در مورد آن نیز تاکید داشتند.
وی ادامه داد: مورد دومی که وزارت صمت و وزارت علوم درباره آن تفاهم نامه داشتند، پایان نامه و رساله‌های دانشجویی بود که مشخصه اصلی آن حل مساله و مأموریت گرایی هدفمند که منجر به حل مشکل صنعت شود و مورد سوم حضور دانشجویان فنی و حرفه‌ای در محیط واقعی کار است.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در میان دانشگاه‌های متنوع کشور نزدیک‌ترین آنها به صنعت و تربیت نیروی کار فنی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای است و ویژگی خوب این دانشگاه این است که در سراسر کشور گسترده است و وزارت صمت نیز گسترده بوده و این دانشگاه می‌تواند بازوی توانمند علمی، فنی و مهارتی برای وزارت صمت باشد.
وی با بیان اینکه همکاری دانشگاه فنی و حرفه‌ای و وزارت صمت در سال‌های اخیر بسیار نزدیک شده است افزود: این همکاری به صورتی است که ما در جلسات تدوین برنامه آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای سهم داریم و در تدوین برنامه‌های دانشگاه تقاضاهای وزارت صمت را لحاظ می‌کنیم تا این برنامه‌ها واقعی بوده و در جهت رفع نیاز صنعت و جامعه باشد.
وی ادامه داد: تقاضاهای وزارت صمت در برنامه آموزش دانشگاه پیرامون نیروی مهارتی مد نظر بوده به طوری که ما بتوانیم بخش عملی و اجرایی این آموزش‌ها را به محیط کار و صنعت ببریم.
قبادیان افزود: وزارت صمت ۹۰۰ شهرک صنعتی دارد که عمدتاً در آنها صنایع کوچک متمرکز هستند و سایر صنایع این وزارتخانه بیرون شهرک‌ها قرار دارد و در طول تاریخ حیات صنعت و دانشگاه چنین مشارکتی وجود نداشته و ما معتقدیم خیر و برکت این تفاهم نامه به دانشگاه و صنعت و در نهایت به نفع نظام و مردم و کشور است.
وی ادامه داد: امیدوارم روزی به اینجا برسیم برنامه آموزش ما به سمتی برود دانشجو یک ترم در صنعت و یک ترم در دانشگاه باشد این یکی از برنامه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای است که سعی می‌کنیم در سطح کشور اجرایی شود.
وی یادآور شد: با این امضای تفاهم نامه، تعهد ما نسبت به همدیگر شروع می‌شود و امیدواریم این مسئولیت را که خدمت به کشور نظام و جامعه است پیش ببریم.