منفعت سیستان و بلوچستان در گرو بهره مندی از مرز است

استاندار سیستان ‎و بلوچستان گفت: با توجه به شرایط کشور و بستر فراهم‌شده در استان برای منفعت منطقه از مزیت مرز بايد به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.

منفعت سیستان و بلوچستان در گرو بهره مندی از مرز است

 استاندار سیستان ‎و بلوچستان گفت: با توجه به شرایط کشور و بستر فراهم‌شده در استان برای منفعت منطقه از مزیت مرز بايد به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.
به گزارش ایسنا احمدعلی موهبتی شامگاه یکشنبه در نشست شورای ساماندهی مبادلات مرزی کارگروه صادرات غیرنفتی سیستان‎وبلوچستان با اشاره به این‎که بهره از مزیت مرز در مقاطع دیگر نیز انجام شده و استان در این زمینه نقش‌آفرین بوده اظهارداشت: در شرایط مرزی همیشه چالش جدی در این استان داشتیم بالاخره مزیت مرز باید به گونه‌ای باشد که منافع  ملت و دولت تامین شود.
وی با بیان این‎که بیش از
 ۸۰ درصد صادرات را به پاکستان داریم اما این کشور همواره گله‌مند بوده تصریح کرد: هم‌اینک بستر کار فراهم شده و می‌توانیم نیاز کشور را تامین و آثار مخرب کمبود و گرانی را از بین ببریم.
استاندار سیستان‎وبلوچستان با اشاره به این‎که با این اقدامات مباحثی که پاکستانی‌ها در کمیسیون مشترک از ما طلبکار هستند را می‌توانیم جبران کنیم ادامه داد: با توجه به وقایع اخیر که در این استان اتفاق افتاده قطعا توجه به مزیت مرز بسیار حائز اهمیت است.
وی افزود در شرایط فعلی به جهت ویژگی به وجود آمده در سیستان‌وبلوچستان این موضوع یک فرصت و استان در این زمینه نیاز به یک توجه ویژه دارد، به‌طور مثال کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر شروع بکار کرده و بخشی از پنبه را می‌توانیم از پاکستان وارد و به این مجموعه کمک کرده تا اقتصادی باشد البته این کار تا زمانی است که پنبه خودمان به تولید می‌رسد.
وي با اشاره به این‌که در واقع هر مجموعه اقتصادی فعال در سیستان‌وبلوچستان اگر سود اقتصادی ندهد زیانبار است خاطرنشان کرد: بعضی مجموعه‌ها شاید هم‌اینک به کمک دولت بچرخد اما بعدا توسعه برای آن پیش‌بینی نمی‌شود که این موضوع بسیار حائز اهمیت و باید به آن توجه شود.
استاندار سیستان‌وبلوچستان با اشاره به لزوم سرعت به کارها خاطرنشان کرد: در غیر این‌صورت و نبود سرعت در انجام کارها آثار مخربی ایجاد شده که در آینده مزیت مطلق و نسبی استان به مزیت غیرنسبی که سود و منفعت نخواهد داشت تبدیل می‌شود.
وی چنين ادامه داد: هم‌اینک در شرایطی هستیم که باید از فرصت‌های بی‌بدیل به‌وجود آمده به خوبی استفاده و در کمترین زمان ممکن کارها را دنبال و به انجام برسانیم؛ چرخش و رونق اقتصادی یکی از نیازهای جدی جامعه بوده از اینرو نیاز به اقدامات بیشتر بویژه در سیستان‌وبلوچستان وجود دارد.