استان اردبیل ۴۰۰ طرح راکد و نیمه‌تمام عمرانی دارد

استان اردبیل ۴۰۰ طرح راکد و نیمه‌تمام عمرانی دارد

استان اردبیل ۴۰۰ طرح راکد و نیمه‌تمام عمرانی دارد

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: ۴۰۰ طرح راکد و نیمه‌تمام عمرانی در این استان شناسایی شده است که با برنامه‌ریزی دقیق باید تکمیل و راه‌اندازی شوند.
به گزارش ایرنا، فرزاد قلندری در نشست شورای فنی استان اردبیل اظهارکرد: برای تکمیل این طرح‌ها به چندین میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با شرایط تخصیص کنونی نمی‌توان در کوتاه مدت به بهره‌برداری آن‌ها امیدوار بود اما ضرورت دارد با اولویت هر سال تعدادی تکمیل شود.
وی افزود: با وجود ممنوع بودن آغاز طرح‌های جدید، هم‌چنان برخی از دستگاه‌های اجرایی اقدام به کلنگ‌زنی‌های جدید می‌کنند که این موضوع باید کنترل شود تا انباشتی از طرح‌های جدید ابتر را شاهد نباشیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل بیان کرد: منطقی نیست طرح عمرانی پس از گذشت هشت سال هنوز آماده بهره‌برداری نباشد و جالب این‌که تکلیف تامین اعتبار برای آن‌ها نیز مشخص نیست؛ در حالی که کارگروه نظارت بهتر است با سرکشی‌های مستمر ضرورت تکمیل و راه‌اندازی این طرح‌ها را به دستگاه‌های اجرایی گوشزد کند.
وی با بیان این‌که کارگروه نظارت نباید بزک شورای فنی باشد، اضافه کرد: کارگروه نظارت با هماهنگی نظام بودجه‌ریزی بهتر است نقش نظارتی خود را انجام دهد و به سمتی حرکت کند تا نیازمالی طرح‌های نیمه تمام تامین شود و این طرح‌ها به سرانجام برسد.
وي تاکید کرد: شورای فنی از سال آینده موظف است طرح‌های عمرانی استان اردبیل را مورد بازدید دوره‌ای قرار دهد تا روند اجرا و عملیاتی شدن آن‌ها مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
وی در ادامه از نظام مهندسی ساختمان خواست تا به‌عنوان متولی کمیته بتن، به دور از نشست‌های تزیینی با حضور در میدان از کارخانه‌های تولید بتن، محصولات سنگی و فرآوری شده بازدید کند و ایرادها و مشکلات را به شورای فنی گزارش دهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: نظام مهندسی به‌عنوان یک مجموعه تخصصی در حوزه بتن باید از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی بازدید کند و فهرست تولید محصول استاندارد و باکیفیت را مورد رصد قرار دهد.
وی افزود: راه وشهرسازی نیز در چارچوب کمیته آسفالت باید به وظیفه خطیر خود در بازدید از کارگاه‌های تولیدی در آستانه فصل کاری به‌خوبی عمل نماید و مشکلات را منعکس کند.
وي با اشاره به این‌که وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت نظارت بر فعالیت معادن سنگی و تولید مصالح ساختمانی است، اظهارکرد: اقدام‌های کارشناسی در این حوزه مغفول مانده است و از معاونت معدن این سازمان انتظار می‌رود در کنار ساماندهی معادن فعال، بر قیمت‌ها نیز نظارت کند و به عنوان مالک فرآیند، اقدام‌های قانونی را انجام دهد.
وی هم‌چنین از اداره‌کل استاندارد و آزمایشگاه مکانیک خاک استان اردبیل نیز خواست تا به وظیفه‌شان در بحث کنترل و نظارت کیفی مصالح کارگاه‌های تولید بتن و آسفالت عمل کرده و با هرگونه تخلف برخورد 
کنند.