خبـــــــر

۰

برای بررسی ویژه انجام شد؛
دستور رئیسی به دادستان تهران برای بررسی گزارش رییس دیوان محاسبات

رییس قوه قضاییه طی دستوری به دادستان تهران دستور داد تاگزارش رییس دیوان محاسبات در مورد ارز تخصیصی برای واردات کالا در
 شعبه اختصاصی به صورت ویژه بررسی شود.
به گزارش  مرکز رسانه قوه قضائیه، طی هفته گذشته رئیس دیوان محاسبات کشور گزارشی در خصوص «تأمین ارز به نرخ دولتی
۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی و غیراساسی در سال ۹۷» که بابت آن بیش از چهار میلیارد و ۸۲۰ میلیون دلار بلاتکلیف مانده و
 علی رغم گذشت بیش از یک سال منجر به واردات کالا نشده است به دفتر رئیس قوه قضائیه ارسال نموده که آیت الله رئیسی پس از مشاهده این گزارش، بلافاصله به دادستانی تهران دستور داده است موضوع به صورت ویژه در یک شعبه اختصاصی مورد بررسی قرار بگیرد.

تل آویو؛ 40 درصد مبتلایان به کرونا مسافرآمریکا بودند
وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی مدعی شد که 40 درصد مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی در آمریکا بودند و پس از بازگشت آزمایش کرونای آنها مثبت بود.
به گزارش فارس، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی مدعی شد بخشی از مبتلایان کرونا  در فلسطین اشغالی، در آمریکا به  این ویروس مبتلا شده‌اند.
به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارانوت» وزارت بهداشت اسرائیل با انتشار گزارشی اعلام کرد که حدود چهل درصد بیماران مبتلا به کرونا در اسرائیل بعد از سفر به ایالات متحده، آزمایش کرونایشان مثبت شد.
بنابر ادعای وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، پانزده درصد این افراد با حضور در مکان‌های عمومی به این ویروس مبتلا شدند.

 مسکو و دمشق: تحریم‌های آمریکا در بحبوحه کرونا، کشتار جمعی مردم سوریه است
مسکو و دمشق جامعه بین‌الملل را به اعمال فشار بر واشنگتن جهت لغو تحریم‌ها علیه سوریه در بحبوحه اپیدمی کرونا فرا خواندند.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری روسیا الیوم،  مرکز سوری-روسی هماهنگی بازگشت آوارگان سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که آمریکا چشمان خود را به روی خطر شیوع ویروس کرونا بسته و دیدگاه سازمان ملل در این رابطه را نادیده گرفته است، چنانچه در قبال گروه تروریستی داعش نیز چنین می‌کرد.
در این بیانیه آمده است: «از نظر آمریکا، درخواست‌ها برای کاهش تحریم‌ها دلیل موجهی برای تغییر سیاست تحریم‌ها علیه سوریه نیست، حتی اگر بقای کل مردم سوریه در معرض خطر باشد.»

 ترند:
آمار مرگ و میر در ایران علیرغم محدودیت‌ها کاهش یافته است

ترند در گزارشی به شیوع کرونا در ایران پرداخت.
به گزارش ایلنا به نقل از ترند، علیرغم اینکه ایران یکی از کشورهایی است که به شدت تحت تأثیر کرونا ویروس قرار گرفته است. براساس
گزارش های اخیر مقامات ایرانی علیرغم محدودیت های ناشی از تحریم ها آمار مرگ و میر کاهش یافته است و روند بهبودی در ایران سرعت گرفته است اگرچه هنوز آمار مبتلایان بالاست اما درصد زیادی بهبود می یابند و آمار فوت دو رقمی شده است.

پیش‌بینی ۴۰۰ هزار قربانی کرونا در ژاپن در صورت کنترل ناکافی
کرونا در ژاپن بر اساس‌ یک پیش‌بینی مطالعاتی در ژاپن، بدون انجام اقدامات لازم برای کنترل شیوع، شمار قربانیان کروناویروس در این کشور ممکن است به ۴۰۰ هزار نفر برسد.
به گزارش ایسنا، طبق این مطالعه تحقیقاتی که بنابر اعلام رسانه‌های محلی از سوی وزارت بهداشت این کشور انجام شده است، در صورتی که هیچ اقدامی برای کنترل شیوع کروناویروس در این کشور صورت نگیرد، شمار مبتلایانی که به دستگاه ونتیلاتور نیاز پیدا می‌کنند نیز می‌تواند به ۸۵۰ هزار نفر برسد.
این پیش‌بینی‌ها بر اساس یافته‌های تیم تحقیقاتیِ این وزارتخانه به سرپرستی استاد هیروشی نیشیورا از دانشگاه هوکایدو، یکی از متخصصان بیماری‌های عفونی که تیم مقابله دولت با شیوع کروناویروس را هدایت می‌کند، صورت گرفته است، هرچند وزارت بهداشت ژاپن هنوز این گزارش را به طور رسمی تایید نکرده است.

بر اساس آخرین گزارش‌ها؛
آمار کرونا در اروپا از یک میلیون نفر گذشت

آمار مبتلایان به کرونا در سراسر کشورهای اروپایی از مرز یک میلیون نفر هم فراتر رفت.
به گزارش مهر، بر پایه آمار ارائه شده در پایگاه «ورد او مترز»، مجموع کل مبتلایان به بیماری ناشی از ویروس کرونا در سراسر اروپا از مرز یک میلیون نفر گذشت.
براساس این آمار، اسپانیا با ۱۷۷ هزار بیمار کرونایی در صدر کشورهای اروپایی درگیر کرونا قرار دارد.
همچنین ایتالیا با ۱۶۲ هزار نفر، فرانسه با ۱۴۳ هزار نفر، آلمان با ۱۳۲ هزار نفر و انگلیس با ۹۳ هزار نفر در رده‌های بعدی بیشترین مبتلایان به کرونا در اروپا و همچنین در جهان قرار دارند.
دیگر کشورهای اروپایی نیز از جمله بلژیک با ۳۳ هزار نفر، هلند با ۲۸ هزار نفر، سوئیس با ۲۶ هزار نفر، پرتغال با ۱۸ هزار نفر، اتریش با ۱۴ هزار نفر، سوئد با ۱۱ هزار نفر، ایرلند با ۱۱ هزار نفر و مجارستان و رومانی هرکدام با ۷ هزار نفر و نروژ، دانمارک و چک هرکدام با ۶ هزار نفر به ترتیب بیشترین آمار کرونا را در قاره اروپا دارند.