برخــورد جنگ افــروزانه! با چهارشنبه‌سوري همراه با كرونا

سخنگوی سازمان اورژانس کشور مي‌گويد امسال با افزایش ٢٠٠ درصدی مصدومان چهارشنبه ‌سوری نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده‌ایم. و اين افزايش ۲۰۰ درصدي بدين معناست كه تا پايان روز دوشنبه، ٢۶٣ نفر دچار آسیب شده‌اند در حالي‌كه سال گذشته در همین زمان نزدیک به ٨٢ نفر مصدوم شده بودند. چرا؟ شايد دقيقا به اين علت كه سال گذشته، كروناويروس، مهمان ناخوانده و مزاحم شريري محسوب مي‌شد كه مردم واقع‌بينانه تصميم گرفتند درخانه بمانند و در خانه را به روي اين مهمان شرير بازنكنند. اما با گذشتن يك سال‌واندي از حضور كروناويروس، و در حالي‌كه قربانيان اين ويروس درمقاطعي سه رقمي هم شد، اما آنچنان كه رسم روزگار است، عادت و ساده و عادي‌انگاري، جاي ترس و رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي را گرفته است.

برخــورد جنگ افــروزانه!  با چهارشنبه‌سوري همراه با كرونا

 سخنگوی سازمان اورژانس کشور مي‌گويد امسال با افزایش ٢٠٠ درصدی مصدومان چهارشنبه ‌سوری نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته مواجه بوده‌ایم. و اين افزايش 200 درصدي بدين معناست كه تا پايان روز دوشنبه، ٢۶٣ نفر  دچار آسیب شده‌اند در حالي‌كه سال گذشته در همین زمان نزدیک به ٨٢ نفر مصدوم شده بودند. چرا؟ شايد دقيقا به اين علت كه سال گذشته، كروناويروس، مهمان ناخوانده و مزاحم شريري محسوب مي‌شد كه مردم واقع‌بينانه تصميم گرفتند درخانه بمانند و در خانه را به روي اين مهمان شرير بازنكنند. اما با گذشتن يك سال‌واندي از حضور كروناويروس، و در حالي‌كه قربانيان اين ويروس درمقاطعي سه رقمي هم شد، اما آنچنان كه رسم روزگار است، عادت و ساده و عادي‌انگاري، جاي ترس و رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي را گرفته است.
حالا در آخرين روزهاي سال 1399، اين عادي‌انگاري و روزمره شدن زندگي با كرونا، موجب شده برخي نوجوانان و جوانان، دوباره به سرخانه اول بازگردند و شهرها را در روزهاي پاياني سال به صحنه نبردي مشابه جنگ‌هاي خياباني تبديل كنند والبته كه اولين آسيب‌ديدگان چنين رفتاري، خود همين افراد هستند. اما نكته دردناك‌تر اين ماجراي آتش‌افروزي عجيب‌وغريب اين است كه بيشتر آسيب‌ديدگان، رهگذران و عابران هستند كه ناگهان و ناغافل، هدف پرتاب نارنجك دست‌ساز! توسط يك نوجوان شده‌اند؛ نوجواناني كه پاركينگ و انباري خانه خود را احتمالا به‌دوراز چشم والدين، تبديل به مكان ذخيره و ساخت چنين ابزار انفجاري مي‌كنند و گاهي حتي با يك غفلت موجب انفجار در ساختمان و آسيب‌ديدن ساكنان مي‌شوند. البته پاي افرادي‌كه اين مواد محترقه را در سطح شهر به‌فروش مي‌رسانند هم در ميان است؛ در حالي‌كه دستفروشي در سطح شهر ممنوع است اما اين افراد در كوچه و خيابان بساط كرده‌اند.
سخنگوی سازمان اورژانس کشوراز هموطنان تقاضا كرده اگر در مسیر تردد خود با چنين افرادی مواجه شدند حتما با عوامل انتظامی تماس بگیرند.