معاون وزارت بهداشت: در این موج کرونا، بیماران با "علائم گول‌زننده" مراجعه می‌کنند

معاون وزارت بهداشت: در این موج کرونا، بیماران با "علائم گول‌زننده" مراجعه می‌کنند


قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در این موج بیماری، بیماران با علائمی که گاهی گول‌زننده هستند به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند؛ مردم باید دقت کنند که در زمان اپیدمی کرونا هر علامتی، علامت کرونا است و صرفا به تب، سرفه و تنگی نفس توجه نکنند.
قاسم جان‌بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، در حاشیه بازدید از بیمارستان رازی اهواز که انجام شد، اظهار کرد: در این موج بیماری، بیماران با علائمی که گاهی گول‌زننده هستند به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند؛ مردم باید دقت کنند که در زمان اپیدمی کرونا هر علامتی، علامت کرونا است.
وی افزود: مردم صرفا به تب، سرفه و تنگی نفس توجه نکنند و اگر دچار علائم دیگری مانند شکم درد، تهوع و استفراغ مکرر و در سنین بالا خستگی و بی‌حالی شدند نیز توجه کنند که علائم کرونا هستند.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: یکی از دلایلی که گاه موجب مراجعه بیماران بدحال به بیمارستان می‌شود همین نشناختن علائم و دیر متوجه شدن نسبت بیماری است. اگر بیماران زود به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند، امکان نجات اکثر بیماران وجود دارد. در این دوره همکاران ما مسلط‌تر هستند و شرایط را بهتر مدیریت کرده‌اند.