توصیه‌هایی برای پیشگیری از بروز سنگ کلیه

برای پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه و عوارض بعد از آن به نکات توصیه شده در این گزارش توجه کنید.

توصیه‌هایی برای پیشگیری از بروز سنگ کلیه

برای پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه و عوارض بعد از آن به نکات توصیه شده در این گزارش توجه کنید.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد دوازده درصد از جمعیت دنیا، در مرحله‌ای از زندگی خود دچار سنگ کلیه می‌شوند. از مهم‌ترین علائم سنگ کلیه می توان به مواردی مانند ادرار کدر و بدبو، درد تیز در پهلو و زیر دنده‌ها و درد در معده یا کشاله ران اشاره کرد.
همچنین تکرر ادرار یا خروج مقدار کمی ادرار با هربار ادرار کردن، ادرار صورتی، قرمز و یا قهوه‌ای رنگ از دیگر نشانه‌های سنگ کلیه محسوب می‌شوند. تب و لرز و تهوع و استفراغ؛ می‌توانند نشانه‌هایی از وجود سنگ کلیه باشند.
 بهترین راهکار‌ها برای پیشگیری از سنگ کلیه
از مهم‌ترین و اولین راهکار‌های موثر در پیشگیری از سنگ کلیه می‌توان به مواردی مانند نوشیدن آب فراوان، پرهیز از خوردن غذا‌های چرب و انجام ورزش وفعالیت بدنی اشاره کرد.
همچنین پرهیز از مصرف غذا‌های مانده، مصرف کافی میوه و سبزیجات و پرهیز از مصرف خودسرانه مکمل‌های غذایی برای پیشگیری از سنگ کلیه بسیار مهم تلقی می‌شوند.
اجتناب از مصرف زیاد قهوه و چای پررنگ، مصرف کمتر نمک و غذا‌های کنسروی و همچنین محدود کردن مصرف پروتئین‌های حیوانی در پیشگیری از سنگ کلیه نقش بسیار مهمی دارند.
باید به این نکته مهم توجه داشت که برای پیشگیری از سنگ کلیه؛ مدیریت و کنترل استرس و حفظ وزن در محدوه سلامت بسیار مهم محسوب می‌شوند.