میز خبر

۰

رئیس سازمان سنجش: کنکور ۲۰ روز پس از پایان امتحانات نهایی متوسطه برگزار می شود
رئیس سازمان سنجشرئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون سراسری ۲۰ روز پس از پایان امتحانات سال ششم متوسطه برگزار می شود.
 به گزارش مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، ابراهیم خدایی در نشست ستاد نقشه جامع علمی گفت: در مورد آزمون سراسری طبق مصوبات، ۲۰ روز بعد از پایان امتحانات سال ششم متوسطه یعنی کلاس
 ۱۲ آزمون سراسری باید برگزار شود.
وی افزود: بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، آزمون‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری در خرداد ماه برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: سناریوی مبتنی بر حذف فرآیندهای زمان‌بر آزمون سراسری، از جمله مواردی است که برای آنها برنامه‌ریزی شده است.

کمک یک‌ ماهه تایلند به شهروندانش برای جبران خسارات کرونا
نخست وزیر تایلندنخست‌وزیر تایلند گفت، این کشور به افرادی که در اثر همه‌گیری کرونا دچار خسارت شده‌اند، یک ماه کمک مالی می‌کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، پرایوت چان اوچا، نخست‌وزیر تایلند به خبرنگاران گفت، دولت ۱.۵۳ میلیارد دلار از صندوق مالی مرکزی برای کمک مالی به افرادی در نظر گرفته که در پی بحران کرونا دچار مشکل شده‌اند و به هر فرد به مدت یک ماه مبلغ ۱۵۳ دلار می‌دهد. البته در ابتدا دولت متعهد شده بود که تا سه ماه متوالی این مبلغ را به این افراد بدهد که از ماه جاری میلادی آغاز می‌شود.
وزارت دارایی تایلند در ابتدا برای سه میلیون نفر این بودجه را در نظر گرفته بود اما بعدا تعداد افراد هدف به ۹ میلیون تن افزایش داد چون بیش از ۲۴ میلیون نفر به صورت آنلاین برای دریافت این مبلغ ثبت نام کردند.

صندوق بین‌المللی پول: درخواست ایران در حال ارزیابی است
صندوق بین‌المللی پولیک مقام ارشد صندوق بین‌المللی پول خبر داد که درخواست اخیر وام اضطراری ایران هنوز در حال بررسی است.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد صندوق بین‌المللی پول به این خبرگزاری گفته است که این نهاد هنوز در حال ارزیابی درخواست وام اضطراری ایران به مبلغ 5 میلیارد دلار است.
جهاد آژور، مدیر بخش خاورمیانه صندوق بین‌المللی پول در این باره گفت: ما [از ایران] درخواست کمک دریافت کرده‌ایم و به دلیل این که اخیرا تعامل محدودی با ایران داشته‌ایم، روند کسب اطلاعاتی که برای ارزیابی این درخواست نیاز داریم زمان‌بر است.
بر اساس این گزارش، ایران که در روند مبارزه با شیوع کرونا با تاثیر منفی تحریم‌های اقتصادی آمریکا مواجه است، اخیرا از صندوق بین‌المللی پول درخواست وام اضطراری کرده است.
دولت آمریکا به وضوح موضع خود را در این باره بیان کرده و گفته است که با اجرایی شدن این درخواست موافقت نخواهد کرد.