گلايه چرا؛ مگر با ستاد مقابله با كرونا هماهنگي نشده بود؟

با پايان يافتن تعطيلات نوروزي، تعداد مبتلايان به كروناويروس و فوتي‌ها افزايش يافته است، طي روزهاي اخير و با ورود به پيك چهارم، صداي گله و اعتراض معاون وزير بهداشت نسبت به عملكرد سازمان گردشگري درآمده: «مگر صنعت گردشگری در دیگر کشورهای دنیا چه‌کار می‌کنند، برخی صنایع مثل گردشگری باید دندان روی جگر بگذارند. طوری برخورد می‌کنند انگار وزارت بهداشت کرونا را آورده است، همکاران ما دارند زیر فشار خرد می‌شوند. قطعا وارد پیک چهارم کرونا شده‌ایم.»

گلايه چرا؛ مگر با ستاد مقابله با كرونا هماهنگي نشده بود؟

با پايان يافتن تعطيلات نوروزي، تعداد مبتلايان به كروناويروس و فوتي‌ها افزايش يافته است، طي روزهاي اخير و با ورود به پيك چهارم، صداي گله و اعتراض معاون وزير بهداشت نسبت به عملكرد سازمان گردشگري درآمده:
«مگر صنعت گردشگری در دیگر کشورهای دنیا چه‌کار می‌کنند، برخی صنایع مثل گردشگری باید دندان روی جگر بگذارند. طوری برخورد می‌کنند انگار وزارت بهداشت کرونا را آورده است، همکاران ما دارند زیر فشار خرد می‌شوند. قطعا وارد پیک چهارم کرونا شده‌ایم.»
اما واقعيت اين است كه سازمان گردشگري قبل ازعيد با ستاد مقابله با كرونا هماهنگ كرده و زمينه‌ سفرهاي عمومي را فراهم آورده بود، در اسفندماه سال گذشته معاون گردشگری کشور به چگونگی انجام سفرهای تعطیلات نوروز اشاره کرده و گفته بود:«سفرهای نوروزی در صورت عدم تشدید شیوع ویروس کرونا و با هماهنگی ستاد ملی مقابله با کرونا به‌صورت برنامه‌ریزی شده امکان‌پذیر خواهد بود.» ‌درهمين زمينه وي به ارائه طرح‌هاي اين وزارتخانه در مورد سفرهاي نوروزي به ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره كرده بود. سخنگوی ستاد کرونا هم در همان زمان گفت كه:«سه عید نوروزاست که مردم از خانه بیرون نرفته‌اند و فشارهای روحی و روانی زیادی بر روی آن‌هاست. به هرحال عید قبلی که گذشت و عید پیش رو درگیر کرونا هستیم و یادمان نرود که عید ماقبل هم درگیر سیل بودیم.» و با همين ابرازهمدلي و احتمالا براي جلوگيري از آسيب‌هاي رواني ناشي از درخانه‌ماني طولاني، قرارشد سفرها به‌طورعمومي انجام شوند. بنابراين، برگزاري سفرها و تورها توسط سازمان گردشگري، بدون هماهنگي با ستاد ملي مبارزه با كرونا، انجام نشد. هرچند درغياب برخي نظارت‌هاي ويژه‌اي كه انتظار مي‌رفت برخي موسسات و شركت‌هاي مسافرتي نهايت سوءاستفاده را از اين طرح كرده و تا مي‌توانستند بليت فروختند و تور به‌راه انداختند و نتيجه اين‌كه اكنون كشور با گردش ويروس انگليسي، وارد پيك چهارم شده است. اينك پرسش اين است كه آيا مسئولان ذيربط در ارائه و اجراي چنين طرحي، با توجه به تجربه‌هاي گذشته، وقوع چنين روندي را پيش‌بيني نمي‌كردند؟